Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri


Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri
Bilgi 1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynakları etkin kullanabilme

Beceriler 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

2-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözme

3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Yetkinliği 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme

2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

3-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme

İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.

2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.

3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Alana Özgü Yetkinlik 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.

2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

TYYÇ - Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
Bilgi
Beceriler
Bağımsız Çalışabilme ve
Sorumluluk Alabilme Yeteneği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
1          
1          
2          
1          
2          
3          
1          
2