Dersin amacı, öğrencilere araştırma yapmak için nasıl hazırlıkyapılır, kaynak araştırması nasıl olur, araştırma yöntemi ve teorik çerçeve belirleme ile uygulamalar yapma , akademik araştırma ve tez yazma sürecine nasıl hazırlanılır konularında rehberlik etmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13:00-15:00 1C-08/10 YÜZ YÜZE
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13.30 Basın Ekspres Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım karşılıklı yapılan uzaktan görüşmeler
Temel Kaynaklar
-Ders ile ilgili semineri hazırlarken, danışmanı tarafından önerilen kaynakları ve konuyla ilgili her türlü dergiyi prosedürlere atıfta bulunarak kullanabilir.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Amaç
sözlü anlatım
2. Hafta
Yazım kuralları
sözlü anlatım
3. Hafta
Yazım kuralları
sözlü anlatım
4. Hafta
literatür tarama
sözlü anlatım
5. Hafta
sunum teknikleri
sözlü anlatım
6. Hafta
sunum teknikleri
sözlü anlatım
7. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
8. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
9. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
10. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
11. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
12. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
13. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
14. Hafta
sunumlar
sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
100
ÖÇ-1
Öğrencilere araştırma yöntemlerini öğretmek.
ÖÇ-2
Öğrencileri akademik yazıma alıştırmak.
ÖÇ-3
Öğrencilere teori ve pratiğin nasıl ele alınacağını öğretmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar
PÇ-2
Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3
Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5
Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.