Öğrencilerin Tez / Proje hazırlamaları aşamasında ihtiyaç duydukları donanıma sahip olmalarını sağlamak. (Bilimsel Araştırma Yöntemlerinin irdelenmesi, kaynakça/dipnot gösterimi, sayfa düzeni, sunum teknikleri)
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi,18:00, Ataköy Yerleşkesi, 2. Kat B koridor, Derslik 7-9,
CATs Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 18:00, derslik ve Cats platformu.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders, power point sunumlar vasıtasıyla anlatılır. Sunum dosyalarını ve akts formunu içeren ders notları dönem başında öğrenciye verilir. Öğretim üyesi teorik anlatımın yanısıra, sınıf içi tartışma, güncel uygulamalar ve ödevlerle dersi destekler.
Araştırma teknikleri ve raporlama konuları bilgisayar labaratuvarında uygulamalı olarak yapılmaktadır. Tablo, şekil listesi hazırlama; içindekiler tablosu oluşturma, dipnot verme, kaynakça yazma, internetten kaynak araştırma konuları bilgisayar üzerinde ders saati içinde uygulamalı olarak yapılmaktadır.
Öğrenciler, öğretim üyesi tarafından belirlenen konu hakkında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayarak bilimsel bir yazım projesi gerçekleştirirler.
Temel Kaynaklar
Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan sunumlar,
W. Lawrence Neuman Toplumsal Araştırma Yöntemleri Siyasal Kitapevi 2020
Kişilerarası iletişim kavramının temellerinin anlaşılması
ÖÇ-2
Kişilerararsı iletişim becerilerinin işletmelere uygulanmasının öneminin ifade edilebilmesi
ÖÇ-3
Bilimsel rapor yazma tekniklerini kullanabilme
ÖÇ-4
Kişilerarası farklılıkları kişilik, tutum ve algı boyutları ile açıklayabilme
ÖÇ-5
Bilimsel yazı yazımında uygulanması gereken etik kurallarının öğretilmesi
ÖÇ-6
Sunum tekniklerinin geliştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar
PÇ-2
Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3
Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5
Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.