Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kalite ve Üretim Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DENETİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
KISYL0003 DENETİM 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Öğrencilere Uluslararası Bağımsız Denetim Standartları çerçevesince denetim bilimi ve bağımsız denetim uygulamaları konusunda bilgi kazandırılması ve denetim biliminin işletmeler açısından taşıdığı önem konusunda farkındalık yaratılması.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gözde Bircan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 18:00-21:00, Ataköy Kampüsü, C Koridoru Atölye 12-14 TSA
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Gözde Bircan, Salı, 10:00-11:00, Basın Ekspres Kampüsü, B8-6.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

-Sözlü anlatım

-Vak'a çalışmaları



 

Temel Kaynaklar -Denetim ve Güvence Hizmetleri, Prof. Dr. Ersin Güredin, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 14. Baskı, 2014.
-Muhasebe Denetimi, Prof. Dr. Nejat Bozkurt,   İstanbul, Alfa Yayınevi, 5.Baskı, 2010.                                             -İşletmelerin Kara Deliği Hile, Prof.Dr. Nejat BOZKURT ,2016, Alfa Yayınevi İstanbul                                                 -Muhasebe Denetimi Uygulamaları, Prof.Dr. Ümit ATAMAN, Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU, Prof. Dr. Nejat Bozkurt, 2001, 1.Bakı, Alfa Yayınevi İstanbul                                                                                                         -Auditing and Assurance Services, Randal J.Elder, Mark S. Beasley, Alvin A. Ares, PEARSON, 13.Edition.             -Değişen Raporlama Anlayışı ve Bağımsız Denetçi Raporları, Dr. Sezen Uludağ, Nisan Kitabevi, 2021.                 -İç Kontrol ve İç Denetim, Doç.Dr. Ayşe Pamukçu, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 2019.
Diğer Kaynaklar -Uluslararası Denetim Standartları (www.kgk.gov.tr)

-KPMG Türkiye Bakış Dergisi 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bağımsız Denetim Kavramı ve Unsurlarına İlişkin Kavramsal Bilgiler Sözlü anlatım
2. Hafta Denetimin Doğası, Denetim Mesleğinin Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişimi ile Önemi Sözlü anlatım
3. Hafta Denetim Türleri ve Denetçi Türleri Sözlü anlatım ve vak'a analizi
4. Hafta Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları ve Uluslararası Denetim Standartları Sözlü anlatım
5. Hafta Denetim Kanıtları ve Denetim Teknikleri Sözlü anlatım ve vak'a analizi
6. Hafta Denetim Süreci ve Aşamaları Sözlü anlatım
7. Hafta Denetim Riski ve Önemlilik Düzeyi Sözlü anlatım ve vak'a analizi
8. Hafta Vize Sınavı -
9. Hafta Yönetimin İddiaları ve Denetimin Hedefleri Sözlü anlatım
10. Hafta Bağımsız Denetçiler için Etik Kurallar ve Bağımsızlık İlkesi Sözlü anlatım ve vak'a analizi
11. Hafta İç Kontrol, İç Denetim ve Bağımsız Denetim İlişkisi Sözlü anlatım
12. Hafta Denetim Raporu ve Görüş Türleri Sözlü anlatım ve vak'a analizi
13. Hafta Hile Denetimi ve Bağımsız Denetim İlişkisi Sözlü anlatım ve vak'a analizi
14. Hafta Örnek Vak'alar Vak'a çözümleri ve analizi
15. Hafta Final Sınavı -
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Bağımsız denetimi ve unsurlarını öğrenme.
ÖÇ-2Bağımsız denetimin önemini ve gerekliliğini kavrama.
ÖÇ-3Doğru ve güvenilir bilginin karar vermedeki önemini ve gerekliliğini kavrama.
ÖÇ-4Denetim türlerini ve özelliklerini bilme.
ÖÇ-5Denetim riski ve önemlilik düzeyi ilişkisini analiz edebilme yeteneği kazanma.
ÖÇ-6Hesapların denetimine ilişkin olarak uygulanan denetim prosedürleri hakkında bilgi sahibi olma.
ÖÇ-7Denetim tekniklerini ve denetim testleri hakkında bilgi sahibi olma.
ÖÇ-8Denetim raporunda olması gereken unsurları ve denetim raporu görüş türlerini bilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar
PÇ-2Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5