Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kalite ve Üretim Yönetimi (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Kalite ve Üretim Yönetimi (Tezsiz) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
KISYL1004 - 1 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Öğrencilerin  Tez / Proje hazırlamaları aşamasında ihtiyaç duydukları donanıma sahip olmalarını sağlamak. (Bilimsel Araştırma Yöntemlerinin irdelenmesi, kaynakça/dipnot gösterimi, sayfa düzeni, sunum teknikleri) 
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,18:00, Ataköy Yerleşkesi, 2. Kat B koridor, Derslik 7-9, CATs Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 18:00, derslik ve Cats platformu.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders, power point sunumlar vasıtasıyla anlatılır. Sunum dosyalarını ve akts formunu içeren ders notları dönem başında öğrenciye verilir. Öğretim üyesi teorik anlatımın yanısıra, sınıf içi tartışma, güncel uygulamalar ve ödevlerle dersi destekler. 
Araştırma teknikleri ve raporlama konuları bilgisayar labaratuvarında uygulamalı olarak yapılmaktadır. Tablo, şekil listesi hazırlama; içindekiler tablosu oluşturma, dipnot verme, kaynakça yazma, internetten kaynak araştırma konuları bilgisayar üzerinde ders saati içinde uygulamalı olarak yapılmaktadır.
Öğrenciler, öğretim üyesi tarafından belirlenen konu hakkında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayarak bilimsel bir yazım projesi gerçekleştirirler.
Temel Kaynaklar Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan sunumlar,

W. Lawrence Neuman Toplumsal Araştırma Yöntemleri  Siyasal Kitapevi 2020
Diğer Kaynaklar  İKÜ Kütüphane Online Veritabanları

TUIK

Wordbank

UNCTADstat
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim ve Araştırma Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
2. Hafta Algı ve Çıkarım Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
3. Hafta Öğrenme Teknikleri Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
4. Hafta Varsayım Oluşurma, Varsayım Çeşitleri Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
5. Hafta Araştırma Aşamaları Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
6. Hafta Dipnot & Kaynakça Gösterimi Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
7. Hafta Sunum Teknikleri Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Ölçme Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
10. Hafta Örneklem Sözel anlatım, tartışma (ppt kullanımı)
11. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
12. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
13. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
14. Hafta FİNAL FİNAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kişilerarası iletişim kavramının temellerinin anlaşılması
ÖÇ-2Kişilerararsı iletişim becerilerinin işletmelere uygulanmasının öneminin ifade edilebilmesi
ÖÇ-3Bilimsel rapor yazma tekniklerini kullanabilme
ÖÇ-4Kişilerarası farklılıkları kişilik, tutum ve algı boyutları ile açıklayabilme
ÖÇ-5Bilimsel yazı yazımında uygulanması gereken etik kurallarının öğretilmesi
ÖÇ-6Sunum tekniklerinin geliştirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar.
PÇ-2Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5