Öğrencilerin beşeri yönden analiz ve sentez yeteneklerinin geliştirilmesi ve bu konuda kendilerine gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılarak değerlendirme yapabilme
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 18:00-21:00, Ataköy Yerleşkesi 3C-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Düz anlatım yanında Vaka Analizleri ve Uygulamalar, Sunumlar
-Özkalp, Enver, Kırel, Çiğdem, Örgütsel Davranış, Eskişehir (2005)
-Paksoy, Mahmut, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul (2002)
-Erdoğan, İlhan, Örgütsel Davranış, İstanbul (2008)
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örgütsel Davranışa Giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Bireysel Davranışın psikolojik yönü, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Organizasyonlarda İletişim
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Etkili Sunum ve İletişim
Uygulama
5. Hafta
Organizasyonlarda Grup ve Ekip (Takım) Çalışmaları
Uygulama
6. Hafta
Organizasyonlarda Grup ve Ekip (Takım) Çalışmaları
Uygulama
7. Hafta
Çalışma Ortamında Motivasyon
Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Organizasyonlarda Yöneticilik, Liderlik ve Liderlik Yaklaşımları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Liderlik Yaklaşımları
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Örgüt Kültürü ve İlgili Yaklaşımlar
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Organizasyonlarda Stres ve Stres Yönetimi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetimi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final Haftası I
16. Hafta
Final Haftası II
17. Hafta
Final Haftası III
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar.
PÇ-2
Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3
Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5
Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.