Yapılaşmış bir kentsel alanın, dönem başında belirlenen farklı temalar (iklim değişikliği, mekânsal adalet, akıllı kent, aktif tasarım, yeni şehircilik vb.) bağlamında sorun ve potansiyellerinin saptanması, koruma, yenileme, canlandırma, yeniden yapma vb. stratejiler çerçevesinde kısmi müdahale yoluyla bir kentsel tasarım projesinin geliştirilmesi
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. EVRİM TÖRE
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 12:00-16:00, 4GMTS8
Görüşme Saatleri ve Yeri
2C05- Salı 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders atölyeler biçiminde yürütülecektir.
Temel Kaynaklar
Her dönem başında belirlenecek olan tema dahilinde oluşturulacaktır.
Diğer Kaynaklar
Adigopula ve diğ. (1999). Programs and Paradigms, Exploring the Possibilities for the 21st Century. The University of New Southwales, The Faculty of the Built Environment.- (basılmamış çalışma) . –
Bacon, E. N. (1995). Design of Cities. Thames and Hudson. –
Girling, C. and Kellett, R. (2005) Skinny Streets & Green Neighborhoods, London: Island Press.-
Lang, J. (2005) Urban Design: A Typology of Procedures and Products, UK: Architectural Press:-
Lynch, K. (1960). The Image of the City. MIT Press and Harvard College. -
Moughtin, C. and Shirley, P. (2005) Urban Design Green Dimensions, UK: Architectural Press.-
Moughtin, C. et. all. (1999) Urban Design Method and Techniques, UK: Architectural Press:-
Parker, S. (2004). Urban Theory and the Urban Experience. Taylor and Francis Group.
Philips, E.B. (1996). City Lights. Oxford University Press. -
Türkiye’de Kentsel Donatı Standartları, Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmelik (02.11.1985 Tarih, 18916 sayılı Resmi Gazete) içinde.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: ders içeriği, yöntem ve tekniklerin aktarılması
-
2. Hafta
Tematik Araştırma
Atölye çalışması
3. Hafta
Tematik Araştırma
Atölye çalışması
4. Hafta
Alan Analizleri
Atölye çalışması
5. Hafta
Alan Analizleri ve sentez
Atölye çalışması
6. Hafta
Ara Jüri I: Araştırma, analiz ve sentez sunumları
Jüri sunumları ve değerlendirme
7. Hafta
Kavramsal önerilerin geliştirilmesi
Atölye çalışması
8. Hafta
Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
9. Hafta
Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
10. Hafta
Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
11. Hafta
Ara Jüri II: Kavramsal öneriler ile üst ölçek plan ve proje önerilerin sunulması
Jüri sunumları ve değerlendirme
12. Hafta
Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
13. Hafta
Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
14. Hafta
Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi
Atölye çalışması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
60
ARA JÜRİ
2
40
ÖÇ-1
I. Kentsel tasarım alanındaki güncel tartışmalar konusunda bilgi sahibi olacaktır. (BİLGİ)
ÖÇ-2
II. Güncel tartışmalar konusunda edineceği bilgiyi bir kentsel tasarım projesi sürecinde kullanma becerisini kazanacaktır. (BECERİ).
ÖÇ-3
III. Disiplinlerarası takım çalışması içerisinde, bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanacaktır. (YETKİNLİK)
ÖÇ-4
IV. Kentsel ölçekte bir proje oluşturma sürecinde proje alanının toplum, kültür, ekonomi, mekân, ekoloji vb. mevcut unsurlarını dikkate alma becerisini kazanacaktır. (BECERİ).
ÖÇ-5
V. Kentsel ölçekli bir proje oluşturma sürecinde analiz, sentez, öneri oluşturma ve sunma aşamalarında yetkinlik kazanacaktır (YETKİNLİK).
Program Çıktıları
PÇ-1
Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2
Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3
Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4
Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8
Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10
Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,