Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kentsel Tasarım (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KENT ATÖLYESİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0421 KENT ATÖLYESİ I 2/2/0 SA TÜRKÇE 8
Dersin Amacı
 Yapılaşmış bir kentsel alanın, dönem başında belirlenen farklı temalar (iklim değişikliği, mekânsal adalet, akıllı kent, aktif tasarım, yeni şehircilik vb.) bağlamında sorun ve potansiyellerinin saptanması, koruma, yenileme, canlandırma, yeniden yapma vb. stratejiler çerçevesinde kısmi müdahale yoluyla bir kentsel tasarım projesinin geliştirilmesi


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EVRİM TÖRE
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 12:00-16:00, 4GMTS8
Görüşme Saatleri ve Yeri 2C05- Salı 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders atölyeler biçiminde yürütülecektir. 
Temel Kaynaklar  Her dönem başında belirlenecek olan tema dahilinde oluşturulacaktır.
Diğer Kaynaklar  Adigopula ve diğ. (1999). Programs and Paradigms, Exploring the Possibilities for the 21st Century. The University of New Southwales, The Faculty of the Built Environment.- (basılmamış çalışma) . –

Bacon, E. N. (1995). Design of Cities. Thames and Hudson. –

Girling, C. and Kellett, R. (2005) Skinny Streets & Green Neighborhoods, London: Island Press.-

Lang, J. (2005) Urban Design: A Typology of Procedures and Products, UK: Architectural Press:-

Lynch, K. (1960). The Image of the City. MIT Press and Harvard College. -

Moughtin, C. and Shirley, P. (2005) Urban Design Green Dimensions, UK: Architectural Press.-

Moughtin, C. et. all. (1999) Urban Design Method and Techniques, UK: Architectural Press:-

Parker, S. (2004). Urban Theory and the Urban Experience. Taylor and Francis Group.

Philips, E.B. (1996). City Lights. Oxford University Press. -

Türkiye’de Kentsel Donatı Standartları, Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmelik (02.11.1985 Tarih, 18916 sayılı Resmi Gazete) içinde.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: ders içeriği, yöntem ve tekniklerin aktarılması -
2. Hafta Tematik Araştırma Atölye çalışması
3. Hafta Tematik Araştırma Atölye çalışması
4. Hafta Alan Analizleri Atölye çalışması
5. Hafta Alan Analizleri ve sentez Atölye çalışması
6. Hafta Ara Jüri I: Araştırma, analiz ve sentez sunumları Jüri sunumları ve değerlendirme
7. Hafta Kavramsal önerilerin geliştirilmesi Atölye çalışması
8. Hafta Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
9. Hafta Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
10. Hafta Üst ölçek plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
11. Hafta Ara Jüri II: Kavramsal öneriler ile üst ölçek plan ve proje önerilerin sunulması Jüri sunumları ve değerlendirme
12. Hafta Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
13. Hafta Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
14. Hafta Alt ölçekli plan ve proje önerilerinin geliştirilmesi Atölye çalışması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 60
ARA JÜRİ 2 40


ÖÇ-1I. Kentsel tasarım alanındaki güncel tartışmalar konusunda bilgi sahibi olacaktır. (BİLGİ)
ÖÇ-2II. Güncel tartışmalar konusunda edineceği bilgiyi bir kentsel tasarım projesi sürecinde kullanma becerisini kazanacaktır. (BECERİ).
ÖÇ-3III. Disiplinlerarası takım çalışması içerisinde, bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanacaktır. (YETKİNLİK)
ÖÇ-4IV. Kentsel ölçekte bir proje oluşturma sürecinde proje alanının toplum, kültür, ekonomi, mekân, ekoloji vb. mevcut unsurlarını dikkate alma becerisini kazanacaktır. (BECERİ).
ÖÇ-5V. Kentsel ölçekli bir proje oluşturma sürecinde analiz, sentez, öneri oluşturma ve sunma aşamalarında yetkinlik kazanacaktır (YETKİNLİK).
Program Çıktıları
PÇ-1Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-2Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-3Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-4Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-6Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-7Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-8Edindiği bilgi ve becerileri bir yabancı dilde sözlü, yazılı ve görsel olarak, çağdaş bilgisayar programları ve tekniklerini kullanarak aktarabilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-9Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-10Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5