|
|
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
YFTR1002 |
1 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği |
3/0/0 |
Z |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
Literatür tarama, bilimsel araştırma yöntemleri, bilim etiği ve uygulamaları konusunda bilgi
deneyim ve beceriyi arttırmak |
Ön Koşullar |
Ön koşul bulunmamaktadır |
Eş Koşullar |
Ek koşul bulunmamaktadır |
Özel Koşullar |
Özel koşul yoktur |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Burcu Semin Akel |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Salı 13.30-16.30 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Prof.Dr.Burcu Semin Akel Salı 16.30-17.30 SBF104 Şirinevler |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
sunum, anlatım, interaktif tartışma, uygulama, ödev |
Temel Kaynaklar |
--İsmet Daşdemir, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yayınevi, 2016.
-Kırbaş D, Çevik F.E.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiğ, Nobel
tıp Kitapevi 2017 |
Diğer Kaynaklar |
-bilimsel veritabanları |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Sınıfın seviyesinin anlaşılması, ihtiyaçların belirlenmesi |
Tartışma |
2. Hafta |
Makale tarama, anahtar kelime belirleme, veritabanları, makale okuma teknikleri |
Anlatım |
3. Hafta |
Makale inceleme |
Tartışma, interaktif uygulama |
4. Hafta |
Bilimsel araştırma nedir? hipotez, araştırma sorusu, yaygın etki |
Anlatım sunum, örnek inceleme |
5. Hafta |
Bilimsel araştırma türleri |
Anlatım, sunum |
6. Hafta |
Kanıta dayalı araştırma yöntemleri |
Anlatım, sunum |
7. Hafta |
Sistematik analiz/metaanaliz |
Anlatım, sunum |
8. Hafta |
Bilimsel kalitenin sağlanmasında rehberler |
Örnek inceleme, uygulama,tartışma |
9. Hafta |
Nitel analiz yöntemleri |
Anlatım, sunum |
10. Hafta |
Araştırma planlama/veri toplama/güç analizi |
Uygulama |
11. Hafta |
Makale ve bildiri yazım teknikleri |
Anlatım, sunum |
12. Hafta |
SPSS kullanımı |
Uygulama üzerinden anlatım |
13. Hafta |
İstatistik yöntemleri |
Anlatım, sunum |
14. Hafta |
İstatistik yöntemleri |
Anlatım, sunum |
15. Hafta |
Veri yönetimi ile ilgili uygulama |
Uygulama-tartışma |
16. Hafta |
Bilimsel etik/etik ihlal/etik kurul hazırlama |
Anlatım,sunum |
17. Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
ÖÇ-1 | Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir, bilimsel araştırma tipini bilir
| ÖÇ-2 | Sağlık alanında araştırma planlamayı bilir
| ÖÇ-3 | Araştırması için uygun istatistik yöntemini seçer, anlamlılık değerini bilir
| ÖÇ-4 | Analitik düşünür, bilimsel yayın okur ve tartışır
| ÖÇ-5 | Etik kurul başvurusu yapabilir | ÖÇ-6 | Bilimsel etik davranışı gösterir | ÖÇ-7 | Bilimsel yayın yazma aşamalarını öğrenir | ÖÇ-8 | doğru veriyi toplamayı öğrenir, veri girişi yapar |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bilimine ait özelleşmiş kompleks bilgiyi kavrar, bütünleştirir ve analiz eder. | PÇ-2 | Hareketi değerlendirecek ileri yöntemleri bilir, hareket analizi yapar. | PÇ-3 | Literatürden doğru, nitelikli kaynakları bulur, okur, eleştirir ve analiz eder. | PÇ-4 | Alana özgü bilimsel gelişmeleri doğru platformlardan takip eder. | PÇ-5 | Literatür ve toplum içinde fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına yönelik güncel gereklilikleri saptar. | PÇ-6 | Araştırma planlar, araştırma için doğru deney ve laboratuvar ortamını hazırlar, geçerli-güvenilir değerlendirme ve tedavi yöntemlerini seçer. | PÇ-7 | Araştırma, klinik uygulama sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar. | PÇ-8 | Araştırma etiğine uygun davranır | PÇ-9 | Araştırma takımı ve interdisipliner takım içinde etkin çalışır. | PÇ-10 | Bilimsel sunum hazırlar ve sunum yapar. | PÇ-11 | Araştırma yapma ve üretmeyi bilir, teknoloji ve istatistik dahil araştırma için gerekli tüm yöntemleri kullanır. | PÇ-12 | Bilimsel bir araştırmayı ulusal ya da uluslararası seviyede sunar ya da yayınlar. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|
|
|
|
|