Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Okul Öncesi Eğitimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Okul Öncesi Eğitimi (Tezli) Programı Ana Sayfası / TYYÇ - Program Çıktıları Matrisi

Temel Alan Yeterlilikleri

Ulusal Alan Yeterlilikleri


Program Çıktıları
PÇ-1Bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma sürecinin her aşamasında gerekli olan bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistiksel araçları ve ölçme değerlendirme yöntemlerini etkin bir şekilde bilir ve kullanır.
PÇ-2Araştırma sürecinde elde edilen bulguların, bilimsel yöntem ve tekniklerin kuralları ve standartları çerçevesinde detaylı bir şekilde değerlendirir ve analiz eder.
PÇ-3Okul öncesi eğitimi disiplinin içerisinde yer alan ve sürekli olarak yenilenen bilgi birikimini hem ulusal hem de uluslararası çapta gerçekleşen güncel gelişmeleri, araştırmaları ve yayınları alanın önde gelen akademik dergileri, konferans bildirileri, çeşitli eğitim politikaları ve uygulamalarına dair raporlar gibi çeşitli kaynaklardan sürekli bir şekilde izler ve değerlendirir.
PÇ-4Ulusal ve uluslararası alanda okul öncesi eğitim için geliştirilmiş olan çeşitli eğitim programlarının temellerini, prensiplerini ve uygulamalı yönlerini kapsamlı bir şekilde tanır.
PÇ-5Çağdaş eğitim biliminde yer alan öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramları ve metodolojileri detaylı bir biçimde öğrenir ve farklı pedagojik yaklaşımların, teorilerin ve eğitim stratejilerinin özelliklerini, avantajlarını ve potansiyel zorluklarını birbirleriyle kapsamlı bir şekilde karşılaştırır.
PÇ-6Okul öncesi eğitim kapsamında, bilimsel yöntem ve tekniklerin rehberliğinde, pedagojik teorileri ve çocuk gelişimi üzerine yapılan güncel araştırmaları temel alıp, bu bilgileri pratikte uygulayarak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini destekleyen, etkileşimli ve öğrenmeye teşvik edici ortamlar ve programlar oluşturur.
PÇ-7Okul öncesi eğitim disiplinin sınırlarını genişleterek, farklı akademik disiplinlerden gelen teorik bilgiler ve uygulamalı teknikler ile çocukların sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerilerini eş zamanlı olarak geliştirecek yenilikçi eğitim stratejileri ve materyalleri geliştirirler.
PÇ-8Okul öncesi eğitim alanında karşılaşılan zorlukları ve problemleri tanımlama ve analiz etme konusunda pedagojik teorileri, çocuk gelişimi ile ilgili en güncel araştırmaları ve iyi uygulama örneklerini temel alarak çok boyutlu bir bakış açısı geliştirir ve çözümler üretir.
PÇ-9Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi konusunda yapılan bilimsel araştırmaların ve elde edilen kanıtların kapsamlı bir analizini gerçekleştirme ve bilimsel kanıtları değerlendirebilme becerisine dayanarak uygun çalışmalar yürütür.
PÇ-10Okul öncesi eğitim alanında aile katılımını teşvik eden çeşitli modelleri ve stratejileri geniş bir perspektifte inceler ve bu bilgilere dayanarak, eğitim süreçlerinde ailelerin aktif rol almasını sağlayacak çalışmaları tasarlar ve uygular.
PÇ-11Ulusal ve uluslararası alanda uygulanan okul öncesi eğitim programlarını, çeşitli pedagojik yaklaşımlar ve teorik çerçeveler ışığında kapsamlı bir şekilde inceleyip analiz eder.
PÇ-12Eğitim alanında hızla ilerleyen dijital dönüşüm süreci içerisinde, çocukların hem dijital becerilerini hem de genel öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, sağlıklı ve güvenli bir teknoloji kullanım alışkanlığı kazanmalarını teşvik etmek için çeşitli yöntemlerden faydalanır.
PÇ-13Okul öncesi eğitimi alanında edinilen bilgi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda farklı alanlardan gelen uzmanlarla işbirliği yaparak, çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini destekleyecek yenilikçi ve bütüncül eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-14Toplumsal sorumluluk bilinci ile toplumun farklı kesimlerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate alarak toplumsal farkındalık yaratmaya, sosyal çevrenin sorunlarına yönelik bilgi birikiminin artmasına ve pozitif değişiklikler sağlamaya ve toplumun bu sorunlar karşısında daha donanımlı hale gelmesine katkıda bulunur.
PÇ-15Okul öncesi eğitim alanında eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevcut sorunları etkili bir şekilde ele alıp, bu sorunlara karşı yenilikçi çözümler üreterek, eğitim kalitesinin artırılması ve çocukların daha iyi bir eğitim deneyimi yaşaması yönünde önemli adımlar atar.
Alan Yeterlilikleri
Bilgi 1-Lisans eğitiminde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.

2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.

3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.

4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.

Beceriler 1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.

2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.

3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.

5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.

6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.

2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Öğrenme Yetkinliği 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.

3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.

2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.

3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.

4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.

5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.

Alana Özgü Yetkinlik 1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.

2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.

7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

TYYÇ - Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
Bilgi
Beceriler
Bağımsız Çalışabilme ve
Sorumluluk Alabilme Yeteneği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
1               
2               
3               
4               
5               
6               
1               
2               
3               
4               
5               
6               
1               
2               
3               
1               
2               
3               
4               
1               
2               
3               
4               
5               
6               
7               
8               
1               
2               
3               
4               
5               
6               
7