Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Fizik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Fizik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Genel Rölativite Teorisi II

Genel Rölativite Teorisi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FBY0013 Genel Rölativite Teorisi II 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı

Önceki kursta edinilen temel kavramları kullanarak Evren dediğimiz muazzam(!) yapıya matematikle nasıl bakabileceğimizi görmek ve çıkan sonuçları, sadece inanmak yerine, sürekli deneyebildiğimiz  bir yaşam felsefesi haline getirmek

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Sevim Akyüz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -General Relativity, An Introduction for Physicists, M. P. Hobson, G. P. Efstathiou and A. N. Lasenby,  Cambridge Univ. Press , 2006
Diğer Kaynaklar -An Introduction to General Relativity and Cosmology, J. Plebanski and A. Krasinski, Cambridge Univ. Press, 2006

-Exploring Black Holes, Introduction to General Relativity, E. F. Taylor and J. A. Wheeler, Addison-Wesley Longman,2000

-Gravity from the Ground Up, B. Schutz, Cambridge Univ. Press, 2003


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kuvvetin Geometrileştirilmesi olarak Einstein’in Genel Relativite Kuramı
2. Hafta Riemann Geometrisinin Matematik Temelleri
3. Hafta Paralel Transport ve Eğrisellik
4. Hafta Eğrilik Tensörü, Ricci Tensörü ve Eğrisellik, Einstein Uzayları
5. Hafta Eğrilik Tensörünün Cebirsel Özellikleri ve Bağımsız Bileşenleri
6. Hafta Schwartz-Christoffel Sembollerinin Afin Bağlar olarak tanımlanması, Genel Relativite Kuramının Bir Ayar(Gauge) Kuramı olarak Tanımlanması
7. Hafta Metrik Tensörün Spin-2 Graviton alanı olarak tanımlanması
8. Hafta Einstein’in Alan Denklemlerinin Metrik Bağımlılığı
9. Hafta Linearleştirilmiş Genel Relativite ve Parçacık Tefsirini anlamak
10. Hafta Metrik Tanımlamalarıyla Yerel Geometrileri Nasıl tanımlarız
11. Hafta Genel Relativite Kuramının Geçerliliğini sağlayan bazı özel çözümlemeler
12. Hafta Küresel Geometrilerin Tanımlanması
13. Hafta Schwarzschild Metriği ve Black Hole Çözümlemesi
14. Hafta Kerr Geometrisi, Friedmann–Robertson–Walker Geometrisi, Gravitasyonel Dalga Kavramını anlamak
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 3 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Derse Devam / Katılım 10 10
Final 1 50


ÖÇ-1Temel amacımız öğrenciyi Genel Relativite gibi muazzam bir kuramın sahiline getirerek manzaranın nasıl bir okyanus olduğunu hissetirebilmektir
ÖÇ-2Genel Relativite ve Matematiğin nasıl içiçe girmiş iki dost olduğunu gösterebilmek ve Riemann Geometrisini bir nebze olsun duyurabilmektir
ÖÇ-3Einstein Denklemlerini çözmeye başlamadan önce bu denklemlerin temel yapısını canlandırmaktır
ÖÇ-4Programa bakılınca amacın kozmolojiye ilerlemek yerine kuramın, bugün çok önem verilen, Parçacık Fiziği ile ilişkilendirilmek istendiği açıkca görülecektir
ÖÇ-5Sonuç olarak, matematik ayrıntılar zamanla unutulsa da bu dersin, yaşının ilerlediği yıllarda, okuyana çok temel bir evren kavramı dolayısıyla bir yaşam felsefesi kazandırmak istediği kolaylıkla görülecektir. Aradan geçen yaklaşık 100 seneye ve defalarca denemelere karşın hala bu felsefenin insanoğlunu yanılttığı görülememiştir
Program Çıktıları
PÇ-1Fizik bilgi ve deneyimini genişleterek fiziksel kavramları derinden anlama becerisini kazanmak
PÇ-2Disiplinler arası ilişkileri kavrayarak yorumlayabilmek ve sentez yapabilmek
PÇ-3Alan bilgisini diğer çalışma gruplarına yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
PÇ-4Farklı veri tabanları ve kaynakları kullanarak uzmanlık alanındaki problemleri tanımlayabilmek ve değerlendirebilmek
PÇ-5Uzmanlaşma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilişim teknolojilerinden faydalanarak kullanabilmek
PÇ-6Fizik biliminin temellerini ileri düzeyde kavramak ve problem çözme yetisini kazanmak
PÇ-7Bilim etiğine uygun hareket etmeyi benimsemek
PÇ-8En az bir yabancı dilde bilimsel okuma ve yazma yetisini kazanmak
PÇ-9Uzmanlık alanındaki gelişmeleri kapsamlı literatür taramaları yaparak izleyebilmek
PÇ-10Bağımsız karar alabilme ve yaratıcılık becerilerini geliştirebilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5