E-Sistem Tasarımı ve Geliştirme (Ders bu dönem açılmayacktır.)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
CSE0510
E-Sistem Tasarımı ve Geliştirme (Ders bu dönem açılmayacktır.)
3/0/0
SA
Türkçe
9
Dersin Amacı
Bu ileri ders, e-sistem tasarımı kapsamında en iyi e-sistem tasarım uygulamalarını; analiz etme, önerme, geliştirme ve modern büyük ölçekli işletme bilgi yazılım sistemleri kurma için gerekli olan profesyonel, kişilerarası ve teknik becerileri bir araya getirmekte, bu konular üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğrenci, bilgi mühendisliği prensiplerini ve teorisini, yazılım mühendisliği ve veri yönetim araçları kullanarak karmaşık bir interaktif sistemin e-tasarım ve e-geliştirmesine uygulayabilecektir. Bu yaklaşım, tasarım ve uygulanma boyunca sistem geliştirme yaşam döngüsünün tüm aşamalarını içerecektir. Bu ders, üst düzey bilgisayar bilgi sistemleri öğrencinin becerilerini bütünleştirmeye yöneliktir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÜVET
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar
K. E. Kendall, J. E. Kendall, "Systems Analysis and Design, 8th Edition", 600 pages, Prentice Hall, 2010, ISBN: 978-0136089162
Diğer Kaynaklar
J. A. Hoffer, J. George, J. Valacich, "Modern Systems Analysis and Design, 6th Edition", 576 pages, Prentice Hall, 2010, ISBN: 978-0136088219
C. S. Wasson, "System Analysis, Design, and Development: Concepts, Principles, and Practices, 1 edition", 832 pages, Wiley-Interscience, 2005, ISBN: 978-0471393337
V. P. Heuring, H. F. Jordan, "Computer Systems Design and Architecture, 2nd Edition", 608 pages, Prentice Hall, 2003, ISBN-13: 978-0130484406
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sistem Analizi Temelleri - Bölüm 1: Sistemler, Roller Ve Geliştirme Metodolojileri
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
2. Hafta
Sistem Analizi Temelleri - Bölüm 2: Organizasyon Sistemleri Anlama Ve Modelleme - Bölüm 3: Proje Yönetimi
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
3. Hafta
Bilgi Gereksinimleri Analizi - Bölüm 4: Bilgi Toplama: Etkileşimli Metotlar - Bölüm 5: Bilgi Toplama: Göze Çarpmayan Yöntemler
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
4. Hafta
Bilgi Gereksinimleri Analizi - Bölüm 6: Çevik Modelleme ve Prototip
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
5. Hafta
Analiz Süreci - Bölüm 7: Veri Akış Diyagramları Kullanımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
6. Hafta
Analiz Süreci - Bölüm 8: Veri sözlükleri Kullanarak Sistemlerin Analizi
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
7. Hafta
Vize Sınavı
Yazılı Sınav
8. Hafta
Analiz Süreci - Bölüm 9: Süreç Özellikleri ve Yapılandırılmış Kararlar
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
9. Hafta
Analiz Süreci - Bölüm 10: UML kullanarak Nesne Tabanlı Sistemler Analiz ve Tasarımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
10. Hafta
Tasarım Temelleri - Bölüm 11: Etkin Çıktı Tasarımı - Bölüm 12: Etkin Girdi Tasarımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
11. Hafta
Tasarım Temelleri - Bölüm 13: Veritabanları Tasarımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
12. Hafta
Tasarım Temelleri - Bölüm 14: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
13. Hafta
Kalite Güvence ve Uygulama - Bölüm 15: Doğru Veri Giriş Prosedürleri Tasarımı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
14. Hafta
Kalite Güvence ve Uygulama - Bölüm 16: Kalite Güvence ve Uygulama
Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
40
ÖÇ-1
Sistem analizi ve diyagram tasarımı için gerekli olan UML diyagramları ve geleneksel yaklaşımlar arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
ÖÇ-2
Sistem analizi ve tasarımı için gerekli olan nesne yönelimli ve geleneksel yaklaşımlar arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
ÖÇ-3
Bir programlama ortamı kullanarak uygulama yazılımlarının analiz, tasarım ve geliştirmesini sergiler
ÖÇ-4
Yapılandırılmış, olay güdümlü ve nesne tabanlı uygulama tasarımları arasındaki farkları tanımlar ve bu yaklaşımların tasarım ve geliştirme sürecine olan etkilerini açıklar
ÖÇ-5
Program testleri ve sistem testleri geliştirmek için yetenek gösterir
ÖÇ-6
Sistem analistlerinin kullanıcılar, yönetim ve diğer BT çalışanları ile nasıl etkileştiklerini, bireysel - grup sunumları ve proje yönetimi raporlama görevleriyle ortaya koyar
ÖÇ-7
Yaşam döngüsü kavramları tanımlar, açıklar ve onları ders projesine uygular
ÖÇ-8
UML 2.0 kullanarak uygun sistem tasarımlarını geliştirmeyi pratik eder
Program Çıktıları
PÇ-1
lisans ve lisansüstü mühendislik ve diğer disiplinlerden edinilen bilgiyi belirleme, ifade etme ve uzmanlık alanında ileri seviye bilgi gerektiren yeni ve karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini çözme becerisi
PÇ-2
bilgisayar mühendisliğinin en az iki alt-disiplininde ileri konularda bilgi
PÇ-3
uzmanlık alanındaki yeni bilgiyi anlama ve birleştirme becerisi
PÇ-4
çoklu bağlamlarda ileri teknik bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5
hayat boyu öğrenmenin önemini kavrama ve hayat boyu öğrenmeyi uygulama becerisi
PÇ-6
uzmanlık alanındaki önemli bir konuda düzenli ve sistematik çalışma planlama ve uygulama becerisi
PÇ-7
teknik materyalleri kabul gören standartlara uygun yazılmış resmi raporlar ile nakletme becerisi
PÇ-8
varolan literatürü analiz etme ve kullanma becerisi
PÇ-9
etkin sözlü komünikasyon becerisi
PÇ-10
bilgisayar mühendisliği alanındaki gelişmelere ayak uydurma becerisi