Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Bilgisayar Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Bilgisayar Mühendisliği Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / E-Sistem Tasarımı ve Geliştirme (Ders bu dönem açılmayacktır.)

E-Sistem Tasarımı ve Geliştirme (Ders bu dönem açılmayacktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CSE0510 E-Sistem Tasarımı ve Geliştirme (Ders bu dönem açılmayacktır.) 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Bu ileri ders, e-sistem tasarımı kapsamında en iyi e-sistem tasarım uygulamalarını; analiz etme, önerme, geliştirme ve modern büyük ölçekli işletme bilgi yazılım sistemleri kurma için gerekli olan profesyonel, kişilerarası ve teknik becerileri bir araya getirmekte, bu konular üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğrenci, bilgi mühendisliği prensiplerini ve teorisini, yazılım mühendisliği ve veri yönetim araçları kullanarak karmaşık bir interaktif sistemin e-tasarım ve e-geliştirmesine uygulayabilecektir. Bu yaklaşım, tasarım ve uygulanma boyunca sistem geliştirme yaşam döngüsünün tüm aşamalarını içerecektir. Bu ders, üst düzey bilgisayar bilgi sistemleri öğrencinin becerilerini bütünleştirmeye yöneliktir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÜVET
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar K. E. Kendall, J. E. Kendall, "Systems Analysis and Design, 8th Edition", 600 pages, Prentice Hall, 2010, ISBN: 978-0136089162
Diğer Kaynaklar J. A. Hoffer, J. George, J. Valacich, "Modern Systems Analysis and Design, 6th Edition", 576 pages, Prentice Hall, 2010, ISBN: 978-0136088219

C. S. Wasson, "System Analysis, Design, and Development: Concepts, Principles, and Practices, 1 edition", 832 pages, Wiley-Interscience, 2005, ISBN: 978-0471393337

V. P. Heuring, H. F. Jordan, "Computer Systems Design and Architecture, 2nd Edition", 608 pages, Prentice Hall, 2003, ISBN-13: 978-0130484406
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sistem Analizi Temelleri - Bölüm 1: Sistemler, Roller Ve Geliştirme Metodolojileri Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
2. Hafta Sistem Analizi Temelleri - Bölüm 2: Organizasyon Sistemleri Anlama Ve Modelleme - Bölüm 3: Proje Yönetimi Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
3. Hafta Bilgi Gereksinimleri Analizi - Bölüm 4: Bilgi Toplama: Etkileşimli Metotlar - Bölüm 5: Bilgi Toplama: Göze Çarpmayan Yöntemler Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
4. Hafta Bilgi Gereksinimleri Analizi - Bölüm 6: Çevik Modelleme ve Prototip Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
5. Hafta Analiz Süreci - Bölüm 7: Veri Akış Diyagramları Kullanımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
6. Hafta Analiz Süreci - Bölüm 8: Veri sözlükleri Kullanarak Sistemlerin Analizi Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
7. Hafta Vize Sınavı Yazılı Sınav
8. Hafta Analiz Süreci - Bölüm 9: Süreç Özellikleri ve Yapılandırılmış Kararlar Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
9. Hafta Analiz Süreci - Bölüm 10: UML kullanarak Nesne Tabanlı Sistemler Analiz ve Tasarımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
10. Hafta Tasarım Temelleri - Bölüm 11: Etkin Çıktı Tasarımı - Bölüm 12: Etkin Girdi Tasarımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
11. Hafta Tasarım Temelleri - Bölüm 13: Veritabanları Tasarımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
12. Hafta Tasarım Temelleri - Bölüm 14: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
13. Hafta Kalite Güvence ve Uygulama - Bölüm 15: Doğru Veri Giriş Prosedürleri Tasarımı Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
14. Hafta Kalite Güvence ve Uygulama - Bölüm 16: Kalite Güvence ve Uygulama Sözlü Anlatım, Laboratuvar, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 40


ÖÇ-1Sistem analizi ve diyagram tasarımı için gerekli olan UML diyagramları ve geleneksel yaklaşımlar arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
ÖÇ-2Sistem analizi ve tasarımı için gerekli olan nesne yönelimli ve geleneksel yaklaşımlar arasındaki farkları, avantajları ve dezavantajları açıklar
ÖÇ-3Bir programlama ortamı kullanarak uygulama yazılımlarının analiz, tasarım ve geliştirmesini sergiler
ÖÇ-4Yapılandırılmış, olay güdümlü ve nesne tabanlı uygulama tasarımları arasındaki farkları tanımlar ve bu yaklaşımların tasarım ve geliştirme sürecine olan etkilerini açıklar
ÖÇ-5Program testleri ve sistem testleri geliştirmek için yetenek gösterir
ÖÇ-6Sistem analistlerinin kullanıcılar, yönetim ve diğer BT çalışanları ile nasıl etkileştiklerini, bireysel - grup sunumları ve proje yönetimi raporlama görevleriyle ortaya koyar
ÖÇ-7Yaşam döngüsü kavramları tanımlar, açıklar ve onları ders projesine uygular
ÖÇ-8UML 2.0 kullanarak uygun sistem tasarımlarını geliştirmeyi pratik eder
Program Çıktıları
PÇ-1lisans ve lisansüstü mühendislik ve diğer disiplinlerden edinilen bilgiyi belirleme, ifade etme ve uzmanlık alanında ileri seviye bilgi gerektiren yeni ve karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini çözme becerisi
PÇ-2bilgisayar mühendisliğinin en az iki alt-disiplininde ileri konularda bilgi
PÇ-3uzmanlık alanındaki yeni bilgiyi anlama ve birleştirme becerisi
PÇ-4çoklu bağlamlarda ileri teknik bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 hayat boyu öğrenmenin önemini kavrama ve hayat boyu öğrenmeyi uygulama becerisi
PÇ-6uzmanlık alanındaki önemli bir konuda düzenli ve sistematik çalışma planlama ve uygulama becerisi
PÇ-7teknik materyalleri kabul gören standartlara uygun yazılmış resmi raporlar ile nakletme becerisi
PÇ-8varolan literatürü analiz etme ve kullanma becerisi
PÇ-9etkin sözlü komünikasyon becerisi
PÇ-10bilgisayar mühendisliği alanındaki gelişmelere ayak uydurma becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8