Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Matematik-Bilgisayar
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Oyun Teorisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YMB0028 Oyun Teorisi 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Oyun Teorisi stratejik durumları düşünme yoludur. Karar verme aşamasında dikkate almamız gereken bazı stratejik düşünceleri öğretmek ve diğer insanların ya da kurumların stratejik durumlarda nasıl davranacaklarını öngörmektir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Hikmet Çağlar, Dr. Öğr. Üyesi Canan Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü ve Yazılı Anlatım
Temel Kaynaklar -A.K. Dixit, B.J. Nalebuff, Stratejik Düşünme Sabancı Unv. Yay. Ist. 2003 
Diğer Kaynaklar -Brandenburger, B,J, Nalebuff Ortaklaşa Rekabet
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar :Normal Biçimli Sözlü ve Yazılı Anlatım
2. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Başat-altı stratejiler Sözlü ve Yazılı Anlatım
3. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Nash Dengesi Sözlü ve Yazılı Anlatım
4. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Karma Stratejiler Sözlü ve Yazılı Anlatım
5. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar Sözlü ve Yazılı Anlatım
6. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar Sözlü ve Yazılı Anlatım
7. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Oyun Ağacı Kavramı Sözlü ve Yazılı Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Yayvan Biçimli Oyunlar Sözlü ve Yazılı Anlatım
10. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi Sözlü ve Yazılı Anlatım
11. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar Sözlü ve Yazılı Anlatım
12. Hafta Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Pazarlık Modelleri Sözlü ve Yazılı Anlatım
13. Hafta İşbirlikçi Oyunlar Sözlü ve Yazılı Anlatım
14. Hafta Uygulamalar Sözlü ve Yazılı Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Stratejik durumları düşünmeyi öğrenir.
ÖÇ-2Stratejik kararlar verebilir.
ÖÇ-3Çeşitli modeller hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4Farklı alanlara Oyun Teorisini uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve Bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yapacak düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÇ-4Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-5Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÇ-6Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-7Alanında karşılaştığı problemleri modelleyip etkin algoritmalar geliştirir ve güncel programlama dilleri kullanarak söz konusu problemleri çözüme kavuşturur.
PÇ-8Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
PÇ-9Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-10En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4