Oyun Teorisi stratejik durumları düşünme yoludur. Karar verme aşamasında dikkate almamız gereken bazı stratejik düşünceleri öğretmek ve diğer insanların ya da kurumların stratejik durumlarda nasıl davranacaklarını öngörmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Hikmet Çağlar, Dr. Öğr. Üyesi Canan Kaya
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar :Normal Biçimli
Sözlü ve Yazılı Anlatım
2. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Başat-altı stratejiler
Sözlü ve Yazılı Anlatım
3. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Nash Dengesi
Sözlü ve Yazılı Anlatım
4. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Karma Stratejiler
Sözlü ve Yazılı Anlatım
5. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
6. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
7. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Oyun Ağacı Kavramı
Sözlü ve Yazılı Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Yayvan Biçimli Oyunlar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
10. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi
Sözlü ve Yazılı Anlatım
11. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
12. Hafta
Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Pazarlık Modelleri
Sözlü ve Yazılı Anlatım
13. Hafta
İşbirlikçi Oyunlar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
14. Hafta
Uygulamalar
Sözlü ve Yazılı Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Stratejik durumları düşünmeyi öğrenir.
ÖÇ-2
Stratejik kararlar verebilir.
ÖÇ-3
Çeşitli modeller hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
Farklı alanlara Oyun Teorisini uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve Bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yapacak düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-2
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÇ-4
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-5
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-7
Alanında karşılaştığı problemleri modelleyip etkin algoritmalar geliştirir ve güncel programlama dilleri kullanarak söz konusu problemleri çözüme kavuşturur.
PÇ-8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
PÇ-9
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÇ-10
En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.