Farklı alanların ara kesitinde olan kent coğrafyasına dair gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla araştırma ve tartışma yoluyla öğrenmek, kavramak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. EVRİM TÖRE
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
PROF. DR. EVRİM TÖRE, 2C05, Cuma 13:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kent coğrafyasının unsurlarına ve metodolojik yaklaşımlara dair açıklamalar ders yürütücüsü tarafından yapılacak, öğrenciler bu evren içerisinden bireysel çalışmaları için alt alanları/konu başlıklarını belirleyecektir.
Ders, bu çalışmaların tartışılarak geliştirilmesi şeklinde ilerlemektedir.
Temel Kaynaklar
Hall, T. (1998). Urban Geography. New York: Routledge.
Pacione, M. (2009). Urban Geography A Global Perspective, Routledge: NY.
Roberts, P. (2000). The Evolution, Definition and Purpose of Urban Regeneration, P. Roberts ve H. Skyes (der.) Urban Regeneration a Handbook (pp. 9-36) içinde.London: Sage Publications.
Sassen, S. (1991). The Global City: New York. London, Tokyo. NJ: Princeton University Press.
Smyth, H. (1994). Marketing the City: the role of flagship developments in urban regeneration. London: E. & F. N. Spon.
Şengül, T. (2001). Kentsel Çelişki ve Siyaset. İstanbul: Demokrasi Kitaplığı.
Tallon, A. (2010). Urban Regeneration in the UK. NY: Routledge.
Diğer Kaynaklar
Adair, A. (1993). Financing of property development, J. Berry, S.Mc Greal ve B. Deddis (der.) Urban Regeneration: property investment and development (ss. 50-76) içinde. London: E. & F. N. Spon.
Brownill, S. (1990). Developing London’s Docklands, Another Great Planning Disaster. London: Paul Chapman.
Evans, G. (2005). Measure for Measure: Evaluating the Evidence of Culture’s Contribution to Regeneration, UrbanStudies, Vol.42, Nos 5/6, 959-983.
Foster, J. (1999). Docklands: Cultures in Conflict, Worlds in Collision. London: UCL Press.
Türkün, A. (der.) (2014). Mülk, Mahal, İnsan. İstanbul’da Kentsel Dönüşüm. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kent coğrafyasının unsurlarına ve metodolojik yaklaşımlara dair açıklamalar
sunum
2. Hafta
Araştırma I için konu seçimi, taslak sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
3. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
4. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
5. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
6. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
7. Hafta
Araştırma I- sunumlar ve tartışma
tartışma & geliştirme
8. Hafta
Araştırma II için konu seçimi, taslak sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
9. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
10. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
11. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
12. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
13. Hafta
Sunumların incelenmesi
tartışma & geliştirme
14. Hafta
Araştırma II- sunumlar ve tartışma
tartışma & geliştirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
100
ÖÇ-1
Kent coğrafyasına dair gelişme ve güncel tartışmalara dair bilgilerin araştırmaların tartışılması yoluyla edinilmesi
ÖÇ-2
Planlama, Kentsel Tasarım, Sosyoloji, Ekonomi gibi, kent coğrafyasını doğrudan biçimlendiren farklı alanlarla ilgili bilginin makaleler/tartışmalar yoluyla edinilmesi ve kavranması
ÖÇ-3
Araştırmaların sunulması ve tartışılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma