Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEZ ÇALIŞMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0004 4 TEZ ÇALIŞMASI 0/0/0 Z TÜRKÇE 30
Dersin Amacı
Dersin amacı, bilimsel bilgi altyapısina dayanan bir tez çalışması baglaminda bireysel olarak çalışma, araştırma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Neslihan DOSTOĞLU , Prof.Dr. Esra BOSTANCIOĞLU , Prof.Dr. Esin KASAPOĞLU, Prof.Dr. Emel BİRER, Doç.Dr. Evren Burak ENGİNÖZ, Dr.Öğr.Üyesi Gamze ALPTEKİN, Prof.Dr. Evrim TÖRE, Doç. Dr. Yasemin ERKAN YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Saatçioğlu, Doç. Dr. Asiye Akgün Gültekin, Dr. Öğr. Üyesi Ceren Göğüş, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Ayşe Gökşin, Dr. Öğr. Üyesi Emre Aslan, Prof. Dr. Ayhan Usta
Asistanlar Araş. Gör.
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrencinin, teslim edeceği ara rapor üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilmesi, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar -Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Teze yönelik toparlayıcı tartışma(Seminer dersindeki eleştiri ve katkılardan hareketle öğrencinin tez danışmanı tarafından yönlendirilmesi) Tartışma ve yönlendirme
2. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
3. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
4. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
5. Hafta Tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
6. Hafta Tez ara raporunun teslimi Rapor teslimi
7. Hafta Tez hocası ile görüşme(geri besleme) Tartışma ve yönlendirme
8. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
9. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
10. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
11. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
12. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Öğrencinin araştırması
13. Hafta Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam) Teslim
14. Hafta Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Teslim 1 70


ÖÇ-1Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama bilgisine sahip olma
ÖÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşma becerisine sahip olma,
ÖÇ-3Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
ÖÇ-4Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme yetkinligine sahip olma
ÖÇ-5Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma yetkinligine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5