Dersin amacı, bilimsel bilgi altyapısina dayanan bir tez çalışması baglaminda bireysel olarak çalışma, araştırma, sunma ve tartışmaya yönelik beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Neslihan DOSTOĞLU , Prof.Dr. Esra BOSTANCIOĞLU , Prof.Dr. Esin KASAPOĞLU, Prof.Dr. Emel BİRER, Doç.Dr. Evren Burak ENGİNÖZ, Dr.Öğr.Üyesi Gamze ALPTEKİN, Prof.Dr. Evrim TÖRE, Doç. Dr. Yasemin ERKAN YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Saatçioğlu, Doç. Dr. Asiye Akgün Gültekin, Dr. Öğr. Üyesi Ceren Göğüş, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Ayşe Gökşin, Dr. Öğr. Üyesi Emre Aslan, Prof. Dr. Ayhan Usta
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrencinin, teslim edeceği ara rapor üzerinden kısa anlatım ve tartışmalarla yönlendirilmesi, sürecin izlenmesi.
Temel Kaynaklar
-Öğrenci tez konusuna göre yönlendirilecektir.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Teze yönelik toparlayıcı tartışma(Seminer dersindeki eleştiri ve katkılardan hareketle öğrencinin tez danışmanı tarafından yönlendirilmesi)
Tartışma ve yönlendirme
2. Hafta
Tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
3. Hafta
Tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
4. Hafta
Tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
5. Hafta
Tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
6. Hafta
Tez ara raporunun teslimi
Rapor teslimi
7. Hafta
Tez hocası ile görüşme(geri besleme)
Tartışma ve yönlendirme
8. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
9. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
10. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
11. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
12. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Öğrencinin araştırması
13. Hafta
Tartışmalar doğrultusunda tez konusuna yönelik araştırma(devam)
Teslim
14. Hafta
Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Teslim
1
70
ÖÇ-1
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama bilgisine sahip olma
ÖÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşma becerisine sahip olma,
ÖÇ-3
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
ÖÇ-4
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme yetkinligine sahip olma
ÖÇ-5
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma yetkinligine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma