Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


AYDINLATMADA ENERJİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0101 AYDINLATMADA ENERJİ YÖNETİMİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Günümüzde, enerji kaynaklarının daha akılcı biçimde kullanılması ve enerji giderlerinin azaltılması bina tasarımında göz önünde bulundurulması gereken en önemli konulardan bir tanesidir. Binalarda yapma aydınlatma enerjisi tüketimini minimize etmek, ancak tasarım aşamasında verilecek kararlarla olanaklı olmaktadır. Dersin amacı, yüksek lisans düzeyinde edinilmiş olan bilgilere sahip mimar ve mühendisleri aydınlatma enerjisi yönetimi konusunda bilgilendirmek ve bu konuda geliştirilmiş yöntemleri tanıtarak uygulama alanına aktarılmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. ESRA BOSTANCIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik bilgi aktarımı, Öğrenci sunumları ve Sınav
Temel Kaynaklar 1.IESNA, Lighting Handbook, Reference&Application,2000, New York,IES of North America
2.IESNA,Standard Practice Subcommittee of the Office Lighting Committee,1993,American National Standard Practice for Office Lighting, ANSI,IESNA,RP-1-1993,New York,IES of North America
3.The IES Recommended Practice for Lighting Merchandising Areas, IES LEM-3-1985(2000).
4.IES, Design Consideration for Effective Building Lighting Energy Utilization, IES LEM-3-1987.
5.ASHRAE,1999,Energy Efficient Design of New Buildings Except New Low-rice Residential Buildings, ASHRAE/IESNA 90.1999, Atlanta.
6.IESNA,1991, Lighting Economics: An Intermediate Approach to Economics as Applied to the Lighting Practice, IES ED 50.9, New York.
7.IES Energy Management Committee,1987, IES Design Considerations for Effective Building Lighting Energy Utilization, IES LEM-3-1987, New York.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Teorik Bilgi Aktarımı
2. Hafta Aydınlatma sistemlerine genel bakış Teorik Bilgi Aktarımı
3. Hafta Enerji kaynaklarının akılcı biçimde kullanılması ve enerji giderlerinin azaltılması Teorik Bilgi Aktarımı
4. Hafta Enerji tüketiminin minimize edilmesinde etkili olan değişkenler Teorik Bilgi Aktarımı
5. Hafta Gün ışığına duyarlı sistemler ve otomatik kontrol sistemlerinin enerji yönetimindeki rolleri Teorik Bilgi Aktarımı
6. Hafta Gün ışığına duyarlı sistemler ve otomatik kontrol sistemlerinin enerji yönetimindeki rolleri Teorik Bilgi Aktarımı
7. Hafta Aydınlatma enerjisi ve enerji yönetimi konularına ilişkin ulusal ve uluslararası yönetmelikler ve standartları Teorik Bilgi Aktarımı
8. Hafta Aydınlatma enerjisi ve enerji yönetimi konularına ilişkin ulusal ve uluslararası yönetmelikler ve standartları Teorik Bilgi Aktarımı
9. Hafta Aydınlatma sistemlerinin, enerji yönetimi açısından diğer alt sistemlerle entegrasyonu Teorik Bilgi Aktarımı
10. Hafta Aydınlatma sistemlerinin, enerji yönetimi açısından diğer alt sistemlerle entegrasyonu Teorik Bilgi Aktarımı
11. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
12. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
13. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
14. Hafta Final Teslimi Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Projeler 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Enerji yönetimi ve aydınlatma enerjisi yönetimi konularını kavrayabilme ve bu konuda geliştirilmiş yöntemleri uygulamaya aktarabilme.
ÖÇ-2Enerji kaynaklarının akılcı biçimde kullanılması ve enerji giderlerinin azaltılması konularında bilgi sahibi olma ve bu doğrultuda binalar tasarlayabilme.
ÖÇ-3Enerji tüketiminin minimize edilmesinde etkili olan değişkenleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
ÖÇ-4Günışığına duyarlı sistemler ve otomatik kontrol sistemlerinin enerji yönetimindeki rollerinin değerlendirmesini yapabilme.
ÖÇ-5Aydınlatma enerjisi ve enerji yönetimi konularına ilişkin ulusal ve uluslararası yönetmelikler ve standartların analizini ve sentezini yapabilme.
ÖÇ-6Aydınlatma sistemlerinin, enerji yönetimi açısından diğer alt sistemlerle entegrasyonunu sağlayabilme ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesine liderlik edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6