Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DOĞAL AYDINLATMADA SİSTEM TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0104 DOĞAL AYDINLATMADA SİSTEM TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Doğal Aydınlatma sistemlerinin bugün ulaşmış olduğu düzeyi, geliştirilmiş olan doğal aydınlatma tekniklerini ve bu konuda geliştirilmiş olan yöntemleri doktora düzeyindeki mimar ve mühendislere, yüksek lisans düzeyinde aldıkları bilgilere dayandırılarak aktarmak.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. ESRA BOSTANCIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr. Esra BOSTANCIOĞLU, 2.C.10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Teorik bilgi aktarımı, öğrenci sunumu ve sınav
Temel Kaynaklar 1.Lam,C.W., Sunlighting as Formgiver for Architecture, Van Nostrand Reinhold Company, new York,1986
2.Robbins, C.L., Daylighting Design and Analysis, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1986
3.MOORE, F.,Concepts and Practice of Architectural Daylighting, Van Nostrand Reinhold, New York,1991
4.Anon, Guide on Daylighting of Building Interiors, CIE (TC-4),Daylighting Draft 1990
5.Anon,Handbuch für Beleuchtung, Ecomed- Verlag,1992
6.Anon, Calculations for InteriorLighting, Basic Method, CIE 1978
7.Anon, Calculations for Interior Lighting, Appliede Method,CIE 1982
8.Anon, Spatial Distribution of Daylight Luminous Distribution of Varous Reference Skies, CIE,1994
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Teorik Bilgi Aktarımı
2. Hafta Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik performans kriterleri ve Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik geliştirilmiş yöntemler Teorik Bilgi Aktarımı
3. Hafta Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik performans kriterleri ve Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik geliştirilmiş yöntemler Teorik Bilgi Aktarımı
4. Hafta Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi Teorik Bilgi Aktarımı
5. Hafta Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi Teorik Bilgi Aktarımı
6. Hafta Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametreleri Teorik Bilgi Aktarımı
7. Hafta Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametreleri Teorik Bilgi Aktarımı
8. Hafta Aynasal sistemler, Prizmatik paneller, ışık rafı sistemi ve ışık borusu Teorik Bilgi Aktarımı
9. Hafta Doğal aydınlatma sistemleri ve uygulama örnekleri ile ilgili literatürde yapılmış çalışmalar Teorik Bilgi Aktarımı
10. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
11. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
12. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
13. Hafta Öğrenci Sunumları Sunum
14. Hafta Final Teslimi Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Doğal aydınlatmada sistem tasarımı hakkında bilgi edinme ve önemini kavrayabilme, bu konuda geliştirilmiş yöntemleri uygulamaya aktarabilme.
ÖÇ-2Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi konularında bilgi sahibi olma
ÖÇ-3Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametrelerine ilişkin uygun değerleri tasarım sürecinde kullanabilme yetisine sahip olma
ÖÇ-4Aynasal sistemler, Prizmatik paneller, ışık rafı sistemi ve ışık borusu konularında bilgi sahibi olma
ÖÇ-5Doğal aydınlatma sistemleri ve uygulama örnekleri ile ilgili literatürde yapılmış çalışmaları değerlendirme ve sentezleme
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5