Doğal Aydınlatma sistemlerinin bugün ulaşmış olduğu düzeyi, geliştirilmiş olan doğal aydınlatma tekniklerini ve bu konuda geliştirilmiş olan yöntemleri doktora düzeyindeki mimar ve mühendislere, yüksek lisans düzeyinde aldıkları bilgilere dayandırılarak aktarmak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. ESRA BOSTANCIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof.Dr. Esra BOSTANCIOĞLU, 2.C.10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teorik bilgi aktarımı, öğrenci sunumu ve sınav
Temel Kaynaklar
1.Lam,C.W., Sunlighting as Formgiver for Architecture, Van Nostrand Reinhold Company, new York,1986
2.Robbins, C.L., Daylighting Design and Analysis, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1986
3.MOORE, F.,Concepts and Practice of Architectural Daylighting, Van Nostrand Reinhold, New York,1991
4.Anon, Guide on Daylighting of Building Interiors, CIE (TC-4),Daylighting Draft 1990
5.Anon,Handbuch für Beleuchtung, Ecomed- Verlag,1992
6.Anon, Calculations for InteriorLighting, Basic Method, CIE 1978
7.Anon, Calculations for Interior Lighting, Appliede Method,CIE 1982
8.Anon, Spatial Distribution of Daylight Luminous Distribution of Varous Reference Skies, CIE,1994
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Teorik Bilgi Aktarımı
2. Hafta
Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik performans kriterleri ve Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik geliştirilmiş yöntemler
Teorik Bilgi Aktarımı
3. Hafta
Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik performans kriterleri ve Doğal aydınlatmada sistem tasarımına yönelik geliştirilmiş yöntemler
Teorik Bilgi Aktarımı
4. Hafta
Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi
Teorik Bilgi Aktarımı
5. Hafta
Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi
Teorik Bilgi Aktarımı
6. Hafta
Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametreleri
Teorik Bilgi Aktarımı
7. Hafta
Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametreleri
Teorik Bilgi Aktarımı
8. Hafta
Aynasal sistemler, Prizmatik paneller, ışık rafı sistemi ve ışık borusu
Teorik Bilgi Aktarımı
9. Hafta
Doğal aydınlatma sistemleri ve uygulama örnekleri ile ilgili literatürde yapılmış çalışmalar
Teorik Bilgi Aktarımı
10. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
11. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
14. Hafta
Final Teslimi
Teslim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Doğal aydınlatmada sistem tasarımı hakkında bilgi edinme ve önemini kavrayabilme, bu konuda geliştirilmiş yöntemleri uygulamaya aktarabilme.
ÖÇ-2
Doğal ışık, güneş ışınlarından yararlanma, doğal ışık – bina ilişkisi konularında bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Doğal aydınlatmada sistem tasarımı için tasarım parametrelerine ilişkin uygun değerleri tasarım sürecinde kullanabilme yetisine sahip olma
ÖÇ-4
Aynasal sistemler, Prizmatik paneller, ışık rafı sistemi ve ışık borusu konularında bilgi sahibi olma
ÖÇ-5
Doğal aydınlatma sistemleri ve uygulama örnekleri ile ilgili literatürde yapılmış çalışmaları değerlendirme ve sentezleme
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma