Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRESEL ALGI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0106 ÇEVRESEL ALGI 3/0/0 SA TÜKÇE 7
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında farklı felsefi görüşlere temellenen algılama kuramları tanıtılarak mimarlık ve yapısal çevre açısından irdelenmektedir.

Mimari çevrenn değerlendirilmesi bağlamında ele alınan çevresel algı ve çevresel biliş kavramları, bu konuda üretilmiş olan bilgilerin araştırılması, değerlendirilmesi ve yorumlanmasıyla öğrenciye tanıtılmaktadır.

Algı ve biliş kaynaklı, psikoloji ve sosyoloji temelli araştırma yöntem ve teknikleri, örnek çalışmalar aracılığıyla iletilmektedir.

Çevrenin agılanmasından ve değerlendirilmesinde bireylerin, belirli parametrelere bağlı olarak farklılaştığını ve bu farklılığın mimarlık eğitimiyle ilişksi vurgulanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Burak Evren Enginöz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri SALI, 17:00, ONLİNE,CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 10:00-12:00, ATAKÖY YERLEŞKESİ, 2C-11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -bilgi aktarımı, öğrenci sunuşları ve ödevler
Temel Kaynaklar Lang, J. and et all. (eds.) (1974), Designing for Human Behaviour, Dowden, Hutchison and Ross, Inc., Pennsylvania.

Hooper, K., (1980), Perceptual Aspects of Architecture, Carterette and Freedman (eds.), Handbook of Perception, vol.10., USA.

Zusne, L., (1970), Visual Perception of Form, Academic Press, London.

Gibson, J.J., (1950), The Perception of the Visual World, Boston, Houghton-Mifflin, USA.

Gibson, J.J., (1968), The Senses Considered as Perceptual Systems, George Allen and Unwin Ltd., London.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Tanıtım, Ödev Konuları Bilgi aktarımı
2. Hafta Algılama / Tanımlar, Kuramlar Bilgi aktarımı
3. Hafta Algılama Psikolojisi ve Çevre Bilgi aktarımı
4. Hafta Literal Algı / Şematik Algı Bilgi aktarımı
5. Hafta Çevresel Algı Bilgi aktarımı
6. Hafta Çevresel Biliş ve Değerlendirme Bilgi aktarımı
7. Hafta Çevresel Algı Araştırmaları ve Yaklaşımlar Bilgi aktarımı
8. Hafta Çevresel Algı Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler Bilgi aktarımı
9. Hafta Çevre Algısında Farklılıkların Doğası Bilgi aktarımı
10. Hafta Kullanıcı x Mimar Farklılaşması ve Mimarlık Eğitimi Bilgi aktarımı
11. Hafta Öğrenci Sunuşları / Tartışma Sunuş ve Tartışma
12. Hafta Öğrenci Sunuşları / Tartışma Sunuş ve Tartışma
13. Hafta Öğrenci Sunuşları / Tartışma Sunuş ve Tartışma
14. Hafta Genel Tartışma Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Farklı algılama kuramları ve bunların temellendiği felsefelere ilişkin bilgi sahibi olma (BİLGİ)
ÖÇ-2Çevresel algı ve çevresel biliş kavramlarına ilişkin kuramsal bilgiyi mimarlık ve yapısal çevre bağlamında edinme (BİLGİ)
ÖÇ-3Çevresel algı, biliş ve davranış çalışmaları için geliştirilmiş çevre değerlendirme tekniklerini farklı fiziksel çevreler için yorumlama becerisi kazanma (BECERİ)
ÖÇ-4Çevresel algı havramları ve mimari çevre arasında analitik bir bağ kurabilme becerisi kazanma (BECERİ)
ÖÇ-5Çevresel algıdaki farklılıkların ve buna ilişkin yorumların bilgisini yeni mimari çevrelerin tasarlanmasına aktarabilme (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5