Dünya kentleri arasında özel bir yeri olan İstanbul, son otuz yılda tarihi çevrelerinin bütünlüğünü ve sivil mimarlık örneklerinin çoğunu yitirmesiyle, niteliksiz değişimlere uğramıştır. Derste amaçlanan, İstanbul'un tarihsel gelişimini ve özellikle de, 19.yy.ın ikinci yarısındaki kentsel dönüşümünü, bu dönüşümü hazırlayan nedenler ışığında ele almak, dönemin İstanbul'unu gravür, tarihi fotoğraf, harita vb. görsel malzeme ve yazılı belgelerle tanıtmak ve irdelemektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Akın, N., “La Fabrique Urbaine et Architecturale de Galata, Quartier Occidental d’Istanbul”, Multicultural Urban Fabric and Types in South and Eastern Mediterranean (eds.M.Cerasi, A.Petruccioli, A.Sarro, S.Weber), Beyrut, Orient Institute, 2007, s.13-26.
Akın, N., 19.Yüzyılın İkinci Yarısında Galata ve Pera (Galata and Pera in the Second Half of the 19th Century), Istanbul, Literatür Press, 1998 (first publication); 2002 (second publication); 2011 (third publication).
Alus S., 30 Sene Evvel İstanbul: 1900'lü Yılların Başlarında Şehir Hayatı. Yayına Haz. F. Ilıkan, İletişim Yayınları. İstanbul 2005.
Anaqnostopulu, A., Kiutuçkas Y., 19. Yüzyıl İstanbul'unda Gayrimüslimler. Tarih Vakfı Yayınları. İstanbul, 1999.
Etkin bir biçimde konuşma, yazma ve okuma yeteneği kazanma.
ÖÇ-2
19. yüzyılda İstanbul'da kentsel ve mimari dönüşümle ilgili bilgi edinme.
ÖÇ-3
19. yüzyılda İstanbul'da mimari alanda tarihsel, kültürel ve toplumsal değişimlere ilişkin açık ve doğrudan soru sorabilme ve üretebilme.
ÖÇ-4
İstanbul'un farklı bölgeleri ve bu bölgelerin 19. yüzyıldaki tarihsel ve kültürel dönüşümleri arasındaki farklılıkları kavrama.
ÖÇ-5
İstanbul'un 19. yüzyıl gravür, harita, görsel ve yazılı malzemelerini analiz etme ve irdeleme/inceleme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma