Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilirlik sorunlarını çevre duyarlı binalar bağlamında tanıtmak ve sürdürülebilir tasarım ve yapım süreçlerindeki güncel eğilim ve gelişmeleri keşfetmelerini sağlamaktır. Bu derste, sürdürülebilir mimarlığın ne olduğu, gerekçeleri, oluşum süreci ve biçimi ortaya konulmakta, insanların ve mimarlığın bu sorunu oluşturmaktaki etkileri değerlendirilmektedir.
Doğa dengeleri / Ekoloji / Nüfus artışı, şehirleşme, sanayileşme, kaynak kullanımları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Mimarlık-doğa dengesi etkileşimleri / Doğa dengelerine uyumlu tasarım
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Doğa uyumlu tasarımda-malzeme üretim etkenleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Enerji kullanımı / Su kullanımı / Atıkların yeniden kullanımı /
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Akıllı binalar/ Biyo-iklimsel tasarım
Sözlü Anlatım
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma
Sözlü Anlatım, Proje
9. Hafta
Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma
Sözlü Anlatım, Proje
10. Hafta
Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma
Sözlü Anlatım, Proje
11. Hafta
Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma
Sözlü Anlatım, Proje
12. Hafta
Bireysel sunumlar
Sözlü Anlatım, Proje
13. Hafta
Bireysel sunumlar
Sözlü Anlatım, Proje
14. Hafta
Bireysel sunumlar
Sözlü Anlatım, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I.Sürdürülebilirlik, Ekoloji ve Ekolojik Denge kavramları hakkında en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama (BİLGİ),
ÖÇ-2
II. İklimsel konfor ve mimariye yansıma gibi bilgileri kullanabilme, mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama (BİLGİ),
ÖÇ-3
III.Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemini kullanabilme(YETKİNLİK),
ÖÇ-4
IV. Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahip olma (BECERİ),
ÖÇ-5
V. Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma (YETKİNLİK).
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma