Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0109 SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilirlik sorunlarını çevre duyarlı binalar bağlamında tanıtmak ve sürdürülebilir tasarım ve yapım süreçlerindeki güncel eğilim ve gelişmeleri keşfetmelerini sağlamaktır. Bu derste, sürdürülebilir mimarlığın ne olduğu, gerekçeleri, oluşum süreci ve biçimi ortaya konulmakta, insanların ve mimarlığın bu sorunu oluşturmaktaki etkileri değerlendirilmektedir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13.00-15.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Emel Birer, Ataköy Yerleşkesi, Salı 13:30-14:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım tartışma
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sürdürülebilir mimari, Sürdürülebilir yerleşim, Sürdürülebilir mimarinin gelişimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Doğa dengeleri / Ekoloji / Nüfus artışı, şehirleşme, sanayileşme, kaynak kullanımları Sözlü Anlatım
3. Hafta Mimarlık-doğa dengesi etkileşimleri / Doğa dengelerine uyumlu tasarım Sözlü Anlatım
4. Hafta Doğa uyumlu tasarımda-malzeme üretim etkenleri Sözlü Anlatım
5. Hafta Enerji kullanımı / Su kullanımı / Atıkların yeniden kullanımı / Sözlü Anlatım
6. Hafta Akıllı binalar/ Biyo-iklimsel tasarım Sözlü Anlatım
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma Sözlü Anlatım, Proje
9. Hafta Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma Sözlü Anlatım, Proje
10. Hafta Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma Sözlü Anlatım, Proje
11. Hafta Konu ile ilgili araştırma, okuma, sunuş ve tartışma Sözlü Anlatım, Proje
12. Hafta Bireysel sunumlar Sözlü Anlatım, Proje
13. Hafta Bireysel sunumlar Sözlü Anlatım, Proje
14. Hafta Bireysel sunumlar Sözlü Anlatım, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I.Sürdürülebilirlik, Ekoloji ve Ekolojik Denge kavramları hakkında en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama (BİLGİ),
ÖÇ-2II. İklimsel konfor ve mimariye yansıma gibi bilgileri kullanabilme, mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama (BİLGİ),
ÖÇ-3III.Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemini kullanabilme(YETKİNLİK),
ÖÇ-4IV. Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahip olma (BECERİ),
ÖÇ-5V. Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma (YETKİNLİK).
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5