Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimarlık (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / AFET SONRASI KONUT TASARIMINDA ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR

AFET SONRASI KONUT TASARIMINDA ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0110 AFET SONRASI KONUT TASARIMINDA ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Afet gibi travmatik olaylar sonrası barınma-yeni(den) yaşam kurma ekseninde kullanıcıların özelliklerini ihtiyaçlarını, konuttan beklentilerini karşılayan yeni tasarım yaklaşımlarını öğretmek
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Evren B. ENGİNÖZ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri Evren Enginöz, Çarşamba 10:00-12:00, Ataköy Yerleşkesi. 2-D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Ders anlatımı, örnekler üzerinden toplu tartışma, seminerler, tasarım ödevi
Temel Kaynaklar -
(0). Craine, M.H., Hanks, R., ve Stevens, H., 1992, Mapping Family Stress: The Application of Family Adaptation Theory To Post-traumatic Stress Disorder, The American Journal of Family Therapy, Volume: 20, No:3.. -. -
 
- (0). Doherty, G.W., 1999. Cross-cultural Counseling In Disaster Setting, The Australasian Journal of Disaster and Trauma Studies, Volume 1999-2. . -. -
 
- (0). Gillard, M., Paton, D., 1999. Disaster Stress Following a Hurricane: The Role of Religious Differences in the Fijian Islands, The Australasian Journal of Disaster and Trauma Studies, Volume 1999-2. . -. -
 
- (0). Huzziff, C.A., Ronan, K., 1999. Prediction of Children’s Coping Following a Natural Disaster- The Mount Ruapehu Eruptions: a Prospective Study, The Australasian Journal of Disaster and Trauma Studies, Volume 1999-1. . -. -
 
- (0). Jackson, E. L., 1981, Response to earthquake Hazard: The West Coast of North America, Environment and Behaviour, Volume 13, Number 4, July, pg.387-416.. -. -
 
- (0). Johnson, C., 2002. “What’s the big deal about temporary housing? Planning consideration for temporary accommodation after disasters: example of the 1999 Turkish earthquakes”:proceedings, 2002 TIEMS Disaster Management Conference, Waterloo, Canada.. -. -
 
- (0). Deprem Özel Sayısı, Cogito sayı: 20 , Güz 99, Yapı Kredi Yayınları- Üç aylık Düşünce Dergisi,1999.. -. -
 
- (0). İmamoğlu, E.O., İmamoğlu, V., 1996. İnsan evi ve Çevresi: Ankara’da Bir Toplu konut Araştırması, Konut Araştırmaları Dizisi:15, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı.. -. -
 
- (0). Komut, E.M., 2000. Kentsel Yerleşmeler ve Doğal Afetler: II. Bölge Çalışma Programı Atölye Çalışması, UIA Mimarlar Odası, Nisan, Ankara.. -. -
 
- (0). Lang, J., 1987, Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design, New York, Van Nostrand Reinhold Co.. -. -
 
- (0). Lynch, K., 1960. The Image of the City, Cambridge, Mass: MIT Press.. -. -
 
- (0). Oliver, P. 1987. Housing the Homeless: Dwellings, The House Across The World, Phaidon Press Limited and Paul Oliver, Syf. 212-233.. -. -
 
- (0). Johnson, C., 2002. “What’s the big deal about temporary housing?”, Typers of temporary accommodation after disasters: example of the 1999 Turkish earthquake, Planning Considerations for Temporary Housing, I-Rec website, www.grif.umontreal.ca. -. -
 
- (0). Lynch, K., 1977. Growing Up in Cities: Studies of the Spatial Environment of Adolescence in Crakow, Melbourne, Mexico City, Salta, Toluca, and Warszawa, The MIT Press, Cambridge, massachusetts, and London, Englend, UNESCO, Paris. -. -
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı Ders anlatımı
2. Hafta Afete dayalı travma sonrası stres (PTSD) üzerine araştırmalar Ders anlatımı
3. Hafta Dünya'da konut politikaları Ders anlatımı
4. Hafta Türkiye'de konut sektörü dünü bugünü, yarını Ders anlatımı
5. Hafta Afet ve sonrası konutlarda kullanıcı bazlı yaklaşımlar Ders anlatımı
6. Hafta Afeti yaşayan kentlerde yeniden yapılanma yaklaşımları Ders anlatımı
7. Hafta Ara sınav Sınav
8. Hafta Seminer 1 Sunum
9. Hafta Seminer 2 Sunum
10. Hafta Seminer 3 Sunum
11. Hafta Seminer 4 Sunum
12. Hafta Seminer 5 Sunum
13. Hafta Seminer 6 Sunum
14. Hafta Seminer 7 Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 30


ÖÇ-1Travma sonrası stres (PTSD) üzerine araştırmaları bilmek
ÖÇ-2Dünya'da konut politikalarını öğrenmek
ÖÇ-3Türkiye'de konut sektörünün yaklaşımlarını öğrenmek
ÖÇ-4Afet ve sonrası konutlarda kullanıcı bazlı yaklaşımları bilmek
ÖÇ-5Afeti yaşayan kentlerde yeniden yapılanma yaklaşımları bilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5