Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimarlık (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İNŞAAT SEKTÖRÜNDE YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

İNŞAAT SEKTÖRÜNDE YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0112 İNŞAAT SEKTÖRÜNDE YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Değişen koşullardan diğer sektörler gibi etkilenen inşaat sektörü kendini yeni koşullara göre yenilemek durumundadır. Bu çerçevede yönetim yaklaşımları değişecek, etkili yönetim biçimleri aranacaktır. Bu ders kapsamında yönetim bilimindeki toplam kalite yönetimi, öğrenen örgütler, karşılaştırma gibi  yeni yönetim yaklaşımlarının inşaat sektörü çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri "Bu yarıyıl açılmamıştır."
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Esin Kasapoğlu, XX Günü, XX-XX Saatleri, AK-2D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, öğrenci sunumu
Temel Kaynaklar --Erdoğan, İ., (1996) İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, 1. Bsk. Beta Basım Yayım, İstanbul.


- Başaran, İ. E., (1991) Örgütsel Davranış, İnsanın Üretim Gücü, 2. Bsk. Gül Yayınevi, Ankara.

- Eren, E. (1991) Yönetim ve Organizasyon, 1. Bsk. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
 
Diğer Kaynaklar -McShane, S. L., Von Glikow, M. A., (2000) Organizational Behavior, 1st Ed. McGraw-Hill Companies, New York,

- Ivancevich, J. M., Konopaske, R., Matteson, M. T., (2005) Organizational Behavior and Management, 7th Ed. McGraw-Hill Companies, New York.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş - Ders içeriğinin öğrenciye aktarılması; Yönetim Bilimi Sözlü anlatım
2. Hafta Yönetim fonksiyonları yönetim kuramları ve gelişimi, Sözlü anlatım
3. Hafta Modern yaklaşımlar; toplam kalite yönetimi Sözlü anlatım; Tartışma
4. Hafta Karşılaştırma; Süreç yenileme Sözlü anlatım; Tartışma
5. Hafta Değişim mühendisliği Sözlü anlatım; Tartışma
6. Hafta Değer yönetimi Sözlü anlatım; Tartışma
7. Hafta Yalın örgütler Sözlü anlatım; Tartışma
8. Hafta Güçlendirme, dış kaynaklar, stratejik birliktelik kavramları Sözlü anlatım; Tartışma
9. Hafta Öğrenen örgütler Sözlü anlatım; Tartışma
10. Hafta Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu Sunum; tartışma
11. Hafta Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu Sunum; tartışma
12. Hafta Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu Sunum; tartışma
13. Hafta Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu Sunum; tartışma
14. Hafta Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu Sunum; tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 65
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 30


ÖÇ-1İnşaat sektöründe yönetim alanında en son gelişmeleri kapsayan bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-2İnşaat sektöründe yönetim uygulamalarıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-3Mimarlık alanında yönetim uygulamalarıyla ilgili problemleri çözme ve varolan bilgiyi yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi içeren uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
ÖÇ-4İnşaat sektöründe yönetim uygulamaları hakkında edindiği deneyimi tasarım ve yapım süreçlerine aktarabilme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-5İnşaat sektöründe yönetim yaklaşımları hakkında edindiği deneyimi sektörde karşılaşılan çeşitli sorunları analiz edip, çözebilme yetkinliğine sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5