Değişen koşullardan diğer sektörler gibi etkilenen inşaat sektörü kendini yeni koşullara göre yenilemek durumundadır. Bu çerçevede yönetim yaklaşımları değişecek, etkili yönetim biçimleri aranacaktır. Bu ders kapsamında yönetim bilimindeki toplam kalite yönetimi, öğrenen örgütler, karşılaştırma gibi yeni yönetim yaklaşımlarının inşaat sektörü çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
"Bu yarıyıl açılmamıştır."
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Esin Kasapoğlu, XX Günü, XX-XX Saatleri, AK-2D-15
- Başaran, İ. E., (1991) Örgütsel Davranış, İnsanın Üretim Gücü, 2. Bsk. Gül Yayınevi, Ankara.
- Eren, E. (1991) Yönetim ve Organizasyon, 1. Bsk. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-McShane, S. L., Von Glikow, M. A., (2000) Organizational Behavior, 1st Ed. McGraw-Hill Companies, New York,
- Ivancevich, J. M., Konopaske, R., Matteson, M. T., (2005) Organizational Behavior and Management, 7th Ed. McGraw-Hill Companies, New York.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş - Ders içeriğinin öğrenciye aktarılması; Yönetim Bilimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yönetim fonksiyonları yönetim kuramları ve gelişimi,
Sözlü anlatım
3. Hafta
Modern yaklaşımlar; toplam kalite yönetimi
Sözlü anlatım; Tartışma
4. Hafta
Karşılaştırma; Süreç yenileme
Sözlü anlatım; Tartışma
5. Hafta
Değişim mühendisliği
Sözlü anlatım; Tartışma
6. Hafta
Değer yönetimi
Sözlü anlatım; Tartışma
7. Hafta
Yalın örgütler
Sözlü anlatım; Tartışma
8. Hafta
Güçlendirme, dış kaynaklar, stratejik birliktelik kavramları
Sözlü anlatım; Tartışma
9. Hafta
Öğrenen örgütler
Sözlü anlatım; Tartışma
10. Hafta
Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu
Sunum; tartışma
11. Hafta
Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu
Sunum; tartışma
12. Hafta
Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu
Sunum; tartışma
13. Hafta
Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu
Sunum; tartışma
14. Hafta
Seçilen makalelerin öğrenciler tarafından sunumu
Sunum; tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
65
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
30
ÖÇ-1
İnşaat sektöründe yönetim alanında en son gelişmeleri kapsayan bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-2
İnşaat sektöründe yönetim uygulamalarıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan bilgi edinme ve kavrama
ÖÇ-3
Mimarlık alanında yönetim uygulamalarıyla ilgili problemleri çözme ve varolan bilgiyi yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi içeren uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
ÖÇ-4
İnşaat sektöründe yönetim uygulamaları hakkında edindiği deneyimi tasarım ve yapım süreçlerine aktarabilme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-5
İnşaat sektöründe yönetim yaklaşımları hakkında edindiği deneyimi sektörde karşılaşılan çeşitli sorunları analiz edip, çözebilme yetkinliğine sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma