Bu ders kapsamında, mimarlık bürolarının kurumsal yapıları, örgütsel yapılanma modelleri, proje temin ve teslim yöntemleri ve bu yöntemlerin proje yönetim sürecine etkileri, mimarlık organizasyonunun proje ekibindeki rolü ve ilişkileri, mimarlık bürolarında proje yönetimi kapsamında; kapsam yönetimi, kalite yönetimi, değer/maliyet yönetimi, zaman yönetimi, temin yönetimi, enformasyon yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi konularında literatür tarama, edinilen bilgileri analiz edebilme ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirme yapabilme yetkinliğinin kazanılması amaçlanmaktadır. .
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Gamze Alptekin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
GAMZE ALPTEKİN, 2D-15, CUMA 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, tartışma
Temel Kaynaklar
Gary, C., Hughes, W., 2001, Building Design Management, Butterworth-Heinemann, Oxford.
Strasiowski, F.A., Burstein, D., 1994, Total Quality Management For the Design Firm, John Wiley & Sons Inc., USA.
Walker, A., 1984, Project Management In Construction, Granada Publishing.
Tunstall, G., 2000, Managing the Building Design Process, Butterworth-Heinemann, Oxford.
Thompson, A., 1999, Architectural Design Procedures, Architectural Press, UK.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders kapsamının öğrencilere sunumu
Anlatım
2. Hafta
Mimarlık bürolarında kurumsal ve örgütsel yapılanma modelleri
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Mimarlık bürolarında proje temin/teslim yöntemleri ve bunun proje yönetim sürecine etkileri
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Mimarlık organizasyonunun proje ekibindeki rolü ve ilişkileri
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Enformasyon ve iletişim yönetimi kapsamında dokümantasyon yönetimi, verinin oluşturulması, veri akış yollarını belirlenmesi, onay mekanizmaları, vb.
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Değer/maliyet yönetimi
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Tasarım hataları ve alınabilecek önlemler
Anlatım, tartışma
8. Hafta
Mimari projenin getirdiği hukuksal sorumluluklar, sigortalar
Anlatım, tartışma
9. Hafta
Tasarımda iş güvenliğinin sağlanması
Anlatım, tartışma
10. Hafta
Proje konusunun belirlenmesi
11. Hafta
Ön rapor teslimi
12. Hafta
Proje geliştirme
Sunum, tartışma
13. Hafta
Proje geliştirme
Sunum, tartışma
14. Hafta
Proje geliştirme
Sunum, tartışma
15. Hafta
Final teslimi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Mimarlık bürolarındaki örgütsel yapılanma modelleri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-2
Proje temin/teslim yöntemlerinin proje yönetim sürecine etkileri hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme becerisi kazanma
ÖÇ-3
Mİmarlık bürolarının proje ekibindeki rolü ve ilişkilerini anlama ve problemleri kavrayabilme
ÖÇ-4
Mimarlık bürolarında yerine getirilen yönetimsel işlevleri anlayabilme ve değerlendirebilme
ÖÇ-5
Mimarlık bürolarında yerine getirilen yönetimsel işlevler hakkında yapılmış bilimsel çalışmaları değerlendirebilme ve seçilen bir işlev üzerinden süreci modelleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma