YENİDEN CANLANDIRMA SÜREÇLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MIMD0121
YENİDEN CANLANDIRMA SÜREÇLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME
4/0/0
SA
TÜRKÇE
9
Dersin Amacı
Dersin amacı günümüzde çok tartışılan sürdürülebilirlik kavramını ve bu kavramın yeniden canlandırma süreçleriyle ve kültürel miras ile ilişikisini kurarak örneklerle öğrencilere açıklamak, bu kapsamda kaliteli yaşam çevrelerinin oluşumu için yöntem arayışlarını değerlendirmektir.
Ön Koşullar
Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Öğrencinin yüksek lisansını bitirerek doktora programına kayıt yaptırmış olması
gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
PROF.DR.NESLİHAN DOSTOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu ofisi
Salı günleri 16:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, demonstrasyon.
Temel Kaynaklar
-Edwards, B. (2007), “Sürdürülebilirlik Kültürü ve Mimari Tasarımın Önündeki Güçler”, Ekolojik Mimarlık ve Planlama Sempozyumu, Antalya, 22-34.
-Güvenç, B. (1997), Kültürün ABC’si, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
-Hui, S. C.M.(2002), “Sustainable Architecture and Building Design”, https://issuu.com/phibration/docs/sustainable_architecture
-Kuban, D. (2000), Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama, İstanbul: YEM Yayın.
-Nystrom, L. (ed.) (1999), City and Culture, Cultural Processes and Urban Sustainability, Kalmar: Lenanders Tryckeri.
-Pugh, C. (ed.) (1996), Sustainability, the Environment and Urbanization, Londra: Earthscan.
Diğer Kaynaklar
-Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
-ÇEKÜL Vakfı (2012), Sürdürülebilir Kültür Turizmi için Kamu-Yerel-Sivil-Özel İşbirliği, ÇEKÜL Vakfı-Tarihi Kentler Birliği Kılavuz Kitapçıklar Dizisi 1, İstanbul.
-Koçhan, A. (2003), “Doğal Çevreyle Kurulan Anlamsal Bağ: Sürdürülebilir Toplu Konut Tasarımı”, Yapı, no.256, 50-55.
-United Nations, World Urbanization Prospects, The 2007 Revision.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Küreselleşme / Yöresellik
Sunum ve tartışma
2. Hafta
Sürdürülebilirlik
Sunum ve tartışma
3. Hafta
1. kitap tartışma
Makale formatında sunum
4. Hafta
Kentsel Sorunların Çözümüne Yönelik Arayışlar
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Ütopyacı Yaklaşım
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Kısmi Çözümler Arayan Reformist Yaklaşım
Sunum ve tartışma
7. Hafta
21. Yüzyıldaki Gelişmeler
Sunum ve tartışma
8. Hafta
2. Kitap tartışma
Makale formatında sunum
9. Hafta
Kentsel Dönüşüm Yöntemleri
Sunum ve tartışma
10. Hafta
Yeniden Canlandırma Süreçleri - Kentsel ve Mimari Ölçek
Sunum ve tartışma
11. Hafta
3. kitap tartışma
Makale formatında sunum
12. Hafta
Kültür / Kültürel Miras
Sunum ve tartışma
13. Hafta
Final ödev ile ilgili değerlendirmeler
Sunum ve tartışma
14. Hafta
Final ödev ile ilgili değerlendirmeler
Sunum ve tartışma
15. Hafta
Final ödev teslim
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
Kitap özeti ve değerlendirme - ödev
3
40
ÖÇ-1
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemini kullanabilme
ÖÇ-2
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahip olma
ÖÇ-3
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
ÖÇ-4
Planlama, Kentsel Tasarım, Sosyoloji, Ekonomi gibi, kent coğrafyasını doğrudan biçimlendiren farklı alanlarla ilgili bilginin makaleler/tartışmalar yoluyla edinilmesi ve kavranması
ÖÇ-5
Araştırmaların sunulması ve tartışılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma