Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimarlık (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / YENİDEN CANLANDIRMA SÜREÇLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME

YENİDEN CANLANDIRMA SÜREÇLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0121 YENİDEN CANLANDIRMA SÜREÇLERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME 4/0/0 SA TÜRKÇE 9
Dersin Amacı
Dersin amacı günümüzde çok tartışılan sürdürülebilirlik kavramını ve bu kavramın yeniden canlandırma süreçleriyle ve kültürel miras ile ilişikisini kurarak örneklerle öğrencilere açıklamak, bu kapsamda kaliteli yaşam çevrelerinin oluşumu için yöntem arayışlarını değerlendirmektir. 
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Eş koşul bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Öğrencinin yüksek lisansını bitirerek doktora programına kayıt yaptırmış olması gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri PROF.DR.NESLİHAN DOSTOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu ofisi Salı günleri 16:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma, demonstrasyon. 
Temel Kaynaklar
-Edwards, B. (2007), “Sürdürülebilirlik Kültürü ve Mimari Tasarımın Önündeki Güçler”, Ekolojik Mimarlık ve Planlama Sempozyumu, Antalya, 22-34.
-Güvenç, B. (1997), Kültürün ABC’si, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
-Hui, S. C.M.(2002), “Sustainable Architecture and Building Design”, https://issuu.com/phibration/docs/sustainable_architecture
-Kuban, D. (2000), Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama, İstanbul: YEM Yayın.
-Nystrom, L. (ed.) (1999), City and Culture, Cultural Processes and Urban Sustainability, Kalmar: Lenanders Tryckeri.
-Pugh, C. (ed.) (1996), Sustainability, the Environment and Urbanization, Londra: Earthscan.

 

Diğer Kaynaklar
-Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayın.
-ÇEKÜL Vakfı (2012), Sürdürülebilir Kültür Turizmi için Kamu-Yerel-Sivil-Özel İşbirliği, ÇEKÜL Vakfı-Tarihi Kentler Birliği Kılavuz Kitapçıklar Dizisi 1, İstanbul. 
-Koçhan, A. (2003), “Doğal Çevreyle Kurulan Anlamsal Bağ: Sürdürülebilir Toplu Konut Tasarımı”, Yapı, no.256, 50-55. 
-United Nations, World Urbanization Prospects, The 2007 Revision.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Küreselleşme / Yöresellik Sunum ve tartışma
2. Hafta Sürdürülebilirlik Sunum ve tartışma
3. Hafta 1. kitap tartışma Makale formatında sunum
4. Hafta Kentsel Sorunların Çözümüne Yönelik Arayışlar Sunum ve tartışma
5. Hafta Ütopyacı Yaklaşım Sunum ve tartışma
6. Hafta Kısmi Çözümler Arayan Reformist Yaklaşım Sunum ve tartışma
7. Hafta 21. Yüzyıldaki Gelişmeler Sunum ve tartışma
8. Hafta 2. Kitap tartışma Makale formatında sunum
9. Hafta Kentsel Dönüşüm Yöntemleri Sunum ve tartışma
10. Hafta Yeniden Canlandırma Süreçleri - Kentsel ve Mimari Ölçek Sunum ve tartışma
11. Hafta 3. kitap tartışma Makale formatında sunum
12. Hafta Kültür / Kültürel Miras Sunum ve tartışma
13. Hafta Final ödev ile ilgili değerlendirmeler Sunum ve tartışma
14. Hafta Final ödev ile ilgili değerlendirmeler Sunum ve tartışma
15. Hafta Final ödev teslim
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60
Kitap özeti ve değerlendirme - ödev 3 40


ÖÇ-1Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemini kullanabilme
ÖÇ-2Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahip olma
ÖÇ-3Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
ÖÇ-4Planlama, Kentsel Tasarım, Sosyoloji, Ekonomi gibi, kent coğrafyasını doğrudan biçimlendiren farklı alanlarla ilgili bilginin makaleler/tartışmalar yoluyla edinilmesi ve kavranması
ÖÇ-5Araştırmaların sunulması ve tartışılması
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5