Mekan-eylem dersi bu iki kavram üzerinden, insanı toplumsal, ekonomik, politik, kültürel ve kolonik ilişkiler bağlamında inceleyerek eylem açısından anlamaya ve bunun mekansal biçimlenişine etkisini irdelemeye çalışmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. AYHAN USTA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders, belirlenen haftalık programa uygun olarak aktif katılımı önceleyecek biçimde sunum olarak gerçekleşmektedir.
Ders aralıklarla konularında uzman öğretim üyesi ya da pratik alandaki meslek insanlarının katılımı ile gerçekleşmektedir.
Temel Kaynaklar
Tschumi, B. (2018). Mimarlık ve Kopma (çev. Alp Tümertekin), Janus Yayıncılık, İstanbul
Pallasmaa, J. (2016), Tenin Gözleri (çev. Aziz Ufuk Kılıç), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Portzamparc, C., Sollers, P. (2015), Bir Mimar ile Bir Yazar Tartışıyor: Görmek ve Yazmak (çev. Cem İleri), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
Öymen Gür, Ş. (1982), Toplumsal İlişki ve Tasarım, Tasarlama (Dizayn) I. Ulusal Kongresi Bildirileri, N. Beyazıt ve diğ., (der.), İTÜ
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
ders üzerine genel değerlendirme
sözlü anlatım
2. Hafta
toplumsal bir varlık olarak insan ve ilişkileri
sözlü anlatım
3. Hafta
ekosistem içinde bir varlık olarak insan ve ilişkileri
sözlü anlatım
4. Hafta
insan ve fiziksel gereksinimlerinin tanımlandığı eylemler
sözlü anlatım
5. Hafta
insan ve ruhsal gereksinimlerinin tanımlandığı anlamlar
sözlü anlatım
6. Hafta
mekanın varoluşsal doğasını eylemin fiziksel ve ruhsal yapısı üzerinden değerlendirme
sözlü anlatım
7. Hafta
Mimari mekan ve eylem
varoluşsal mekan ve eylem
sözlü anlatım
8. Hafta
okunması istenen kaynaklar üzerinden vize değerlendirmesi için sunum hazırlıklarının oluşturulması
sözlü anlatım - sunum
9. Hafta
konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri
sözlü anlatım
10. Hafta
kartezyen ve fenomenolojik mekan üzerine değerlendirme
sözlü anlatım
11. Hafta
konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri
sözlü anlatım
12. Hafta
kartezyen ve fenomenolojik mekan üzerinden mimari yaklaşımlar ve örnek tasarımlar
sözlü anlatım
13. Hafta
konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri
sözlü anlatım
14. Hafta
eylem-mekan dersi genel değerlendirmesi
sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
mekanın fiziksel özelliklerinin kavranması
ÖÇ-2
mekanın psikolojik özelliklerinin kavranması
ÖÇ-3
eylemin kültürel özelliklerini anlayabilme
ÖÇ-4
eylemin zamansal özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma