Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EYLEM VE MEKAN

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0124 EYLEM VE MEKAN 4/0/0 SA TÜRKÇE 9
Dersin Amacı
 Mekan-eylem dersi bu iki kavram üzerinden, insanı toplumsal, ekonomik, politik, kültürel ve kolonik ilişkiler bağlamında inceleyerek eylem açısından anlamaya ve bunun mekansal biçimlenişine etkisini irdelemeye çalışmaktadır.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri PROF. DR. AYHAN USTA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders, belirlenen haftalık programa uygun olarak aktif katılımı önceleyecek biçimde sunum olarak gerçekleşmektedir.

Ders aralıklarla konularında uzman öğretim üyesi ya da pratik alandaki meslek insanlarının katılımı ile gerçekleşmektedir. 
Temel Kaynaklar

Tschumi, B. (2018). Mimarlık ve Kopma (çev. Alp Tümertekin), Janus Yayıncılık, İstanbul 

Pallasmaa, J. (2016), Tenin Gözleri (çev. Aziz Ufuk Kılıç), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 

Portzamparc, C., Sollers, P. (2015), Bir Mimar ile Bir Yazar Tartışıyor: Görmek ve Yazmak (çev. Cem İleri), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul

Öymen Gür, Ş. (1982), Toplumsal İlişki ve Tasarım, Tasarlama (Dizayn) I. Ulusal Kongresi Bildirileri, N. Beyazıt ve diğ., (der.), İTÜ

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta ders üzerine genel değerlendirme sözlü anlatım
2. Hafta toplumsal bir varlık olarak insan ve ilişkileri sözlü anlatım
3. Hafta ekosistem içinde bir varlık olarak insan ve ilişkileri sözlü anlatım
4. Hafta insan ve fiziksel gereksinimlerinin tanımlandığı eylemler sözlü anlatım
5. Hafta insan ve ruhsal gereksinimlerinin tanımlandığı anlamlar sözlü anlatım
6. Hafta mekanın varoluşsal doğasını eylemin fiziksel ve ruhsal yapısı üzerinden değerlendirme sözlü anlatım
7. Hafta Mimari mekan ve eylem varoluşsal mekan ve eylem sözlü anlatım
8. Hafta okunması istenen kaynaklar üzerinden vize değerlendirmesi için sunum hazırlıklarının oluşturulması sözlü anlatım - sunum
9. Hafta konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri sözlü anlatım
10. Hafta kartezyen ve fenomenolojik mekan üzerine değerlendirme sözlü anlatım
11. Hafta konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri sözlü anlatım
12. Hafta kartezyen ve fenomenolojik mekan üzerinden mimari yaklaşımlar ve örnek tasarımlar sözlü anlatım
13. Hafta konuk öğretim üyesi "mekan-eylem" semineri sözlü anlatım
14. Hafta eylem-mekan dersi genel değerlendirmesi sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1mekanın fiziksel özelliklerinin kavranması
ÖÇ-2mekanın psikolojik özelliklerinin kavranması
ÖÇ-3eylemin kültürel özelliklerini anlayabilme
ÖÇ-4eylemin zamansal özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4