Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimarlık (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / TURKİYE'DE CUMHURİYET DONEMİNDE MİMARLİGİN ESTETİK BAGLAMİ

TURKİYE'DE CUMHURİYET DONEMİNDE MİMARLİGİN ESTETİK BAGLAMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMD0125 TURKİYE'DE CUMHURİYET DONEMİNDE MİMARLİGİN ESTETİK BAGLAMİ 4/0/0 SA TÜRKÇE 9
Dersin Amacı
 Cumhuriyetin başlangıcından günümüze Türk mimarisinin geçirdiği evrelerin sosyal, kültürel ve politik yönden, mimari estetiğe odaklanarak incelenmesi
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ceren Göğüş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr.Öğr.Üyesi Ceren Göğüş, Perşembe, 11:00-13:00, 2G01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum ve tartışma
Temel Kaynaklar Alsaç, Ü. (1976). Türkiye’deki Mimarlık Düşüncesinin Cumhuriyet Dönemindeki Evrimi. KTÜ Yayınla rı. –

Aslanoğlu, İ. (2001). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı 1923-1938. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. -

Balamir, A.; Asatekin, G. (1993). Ulusal Kimlik Sorusu Üzerine Karşıt Düşünceler ve Konut Mimarisi. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, (11:1-2) 73-88. –

Bozdoğan, S. (2002). Modernizm ve Ulusun İnşası. Metis Yayınları. –

- (1995). Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cumhuriyet Döneminde Türk Mimarlığı. İletişim Yayınları. -

Bozdoğan, S.; Özkan, S.; Yenal, E. (ed.) (1987). Sedat Hakkı Eldem, Architect in Turkey. Concept Media. –

Kortan, E. (1973). Türkiye’de Mimarlık Hareketleri ve Eleştirisi 1960-1970. Baylan Matbaası. -

Holod, R.; Evin, A. (Ed.) (1984). Modern Turkish Architecture (Referans yazılar: İlhan Tekeli, Yıldırım Yavuz, Suha Özkan, Afife Batur, Üstün Alsaç, Mete Tapan, Atilla Yücel, Yıldız Sey.). University of Pennsylvania Press. . 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Türkiye Cumhuriyeti öncesi Türk Mimarisi Sunum ve Tartışma
3. Hafta Türkiye Cumhuriyeti öncesi Türk Mimarisi Sunum ve Tartışma
4. Hafta 19. yüzyıl Türk Mimarisi Sunum ve Tartışma
5. Hafta İlk Cumhuriyet yılları ve Mimari Oluşumlar Sunum ve Tartışma
6. Hafta Yabancı Mimarların Etkileri Sunum ve Tartışma
7. Hafta 1950’ler ve Modernizm Sunum ve Tartışma
8. Hafta 1960 ve 1970'ler - Post-Modernizm ve Çoğulculuk Sunum ve Tartışma
9. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları Sunum ve Tartışma
10. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
11. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
12. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
13. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
14. Hafta Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 100


ÖÇ-120. yüzyıl Batı Mimarlığı ve dönemin sosyal, kültürel tarih gelişimi çerçevesi içerisinde Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı’nı yorumlayabilme ve değerlendirebilme (BECERİ)
ÖÇ-2Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı’nı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme (YETKİNLİK)
ÖÇ-3Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı ile ilgili ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3