Cumhuriyetin başlangıcından günümüze Türk mimarisinin geçirdiği evrelerin sosyal, kültürel ve politik yönden, mimari estetiğe odaklanarak incelenmesi
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Aslanoğlu, İ. (2001). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı 1923-1938. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. -
Balamir, A.; Asatekin, G. (1993). Ulusal Kimlik Sorusu Üzerine Karşıt Düşünceler ve Konut Mimarisi. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, (11:1-2) 73-88. –
Bozdoğan, S. (2002). Modernizm ve Ulusun İnşası. Metis Yayınları. –
- (1995). Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cumhuriyet Döneminde Türk Mimarlığı. İletişim Yayınları. -
Bozdoğan, S.; Özkan, S.; Yenal, E. (ed.) (1987). Sedat Hakkı Eldem, Architect in Turkey. Concept Media. –
Kortan, E. (1973). Türkiye’de Mimarlık Hareketleri ve Eleştirisi 1960-1970. Baylan Matbaası. -
Holod, R.; Evin, A. (Ed.) (1984). Modern Turkish Architecture (Referans yazılar: İlhan Tekeli, Yıldırım Yavuz, Suha Özkan, Afife Batur, Üstün Alsaç, Mete Tapan, Atilla Yücel, Yıldız Sey.). University of Pennsylvania Press. .
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
2. Hafta
Türkiye Cumhuriyeti öncesi Türk Mimarisi
Sunum ve Tartışma
3. Hafta
Türkiye Cumhuriyeti öncesi Türk Mimarisi
Sunum ve Tartışma
4. Hafta
19. yüzyıl Türk Mimarisi
Sunum ve Tartışma
5. Hafta
İlk Cumhuriyet yılları ve Mimari Oluşumlar
Sunum ve Tartışma
6. Hafta
Yabancı Mimarların Etkileri
Sunum ve Tartışma
7. Hafta
1950’ler ve Modernizm
Sunum ve Tartışma
8. Hafta
1960 ve 1970'ler - Post-Modernizm ve Çoğulculuk
Sunum ve Tartışma
9. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları
Sunum ve Tartışma
10. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
11. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
12. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Günümüz Türk Mimarlığı ve Mimarları - Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
100
ÖÇ-1
20. yüzyıl Batı Mimarlığı ve dönemin sosyal, kültürel tarih gelişimi çerçevesi içerisinde Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı’nı yorumlayabilme ve değerlendirebilme (BECERİ)
ÖÇ-2
Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı’nı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme (YETKİNLİK)
ÖÇ-3
Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı ile ilgili ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma