Araştırma temel bilgi ve becerisi konusunda donanım sahibi olma
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
DOÇ. DR. YASEMİN ERKAN YAZICI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 9:00-11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım / Sunuş yapma
Temel Kaynaklar
- Lawson, Bryan (1980) 2006. How Designers Think: The Design Process Demystified. Architectural Press: Amsterdam, Boston.
- Collis, Jill and Hussey, Roger (1997) 2003. Business Research: A Practical Guide For Undergraduate and Postgraduate Students. Palgrave, Macmillan.
- Snodgrass, Adrian and Coyne, Richard, 2006. Interpretation in Architecture: Design as a Way of Thinking. Routledge: London, New York.
- Naoum, Dr S. G. (1998) 2009. Dissertation Research & Writing for Construction Students. Butterworth-Heinemann, New York, London.
- Creswell, John W., 1994. Research Design: Qualitative & Quantitative Approaches. Sage Publications: London, New Delhi.
- Groat, Linda and Wang, David 2002. Architectural Research Methods. John Wiley & Sons: U.S.A.
- Knight, Andrew & Ruddock Les, 2008. Advanced Research Methods in the Built Environment. Wiley-Blackwell: Singapore.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Programın açıklanması, tanışma.
Tanışma, tanıtım
2. Hafta
Bilimsel araştırma süreci ile ilgili genel kavramlar
Anlatım / Sunum
3. Hafta
Nicel, nitel ve karma araştırma yöntemleri
Anlatım / Sunum
4. Hafta
Nicel, nitel ve karma araştırma yöntemleri
Anlatım / Sunum
5. Hafta
1.Ara değerlendirme sunumları-CATS yükleme
Sunum
6. Hafta
1.Ara değerlendirme sunumları
Sunum
7. Hafta
Veri toplama yöntem ve araçları
Anlatım / Sunum
8. Hafta
Verilerin analizi ve yorumlanması
Anlatım / Sunum
9. Hafta
Verilerin görselleştirilmesi
Anlatım / Sunum
10. Hafta
2.Ara değerlendirme sunumları-CATS yükleme
sunum
11. Hafta
Yazım, yayın ve sunum teknikleri
Anlatım / Sunum
12. Hafta
Alıntılama ve kaynak gösterimi
Anlatım / Sunum
13. Hafta
Bilimsel araştırma etiği
Anlatım / Sunum
14. Hafta
Final ödevi ile ilgili soru/cevap
soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilimsel mantığını anlama
ÖÇ-2
Objektif olma
ÖÇ-3
Eleştiri yapma
ÖÇ-4
Yansızlık tutumunu öğrenme
ÖÇ-5
Araştırma tekniklerini kullanma becerisini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi edinme ve kavrama
PÇ-2
Mimarlık alanında araştırma ve yayın yapma bağlamında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi edinme ve kavrama
PÇ-3
Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi edinme ve kavrama
PÇ-4
Mimarlık alanında araştırma ve/veya inovasyona yönelik olarak problem tanımlama, önemli problemleri çözme ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletme ve yeniden tanımlama için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olma
PÇ-5
Mimarlık alanında öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahip olma
PÇ-6
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
PÇ-7
Mimarlık alanında araştırma, akademik bağlamda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyma
PÇ-8
Mimarlık alanında geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verip ve hareket edebilme
PÇ-9
Mimarlık alanında doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterebilme
PÇ-10
Mimarlık alanında yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyabilme; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrama
PÇ-11
Mimarlık alanında araştırma yaparken en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme,
PÇ-12
Mimarlık alanında özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunma
PÇ-13
Mimarlık alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterebilme
PÇ-14
Mimarlık alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyecek, değerlendirme ve sentezleme
PÇ-15
Mimarlık alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapma