Bu dersin amacı I- Mimari akustiğin temel ilkelerin dayandığı teorik bilgilerin öğretilmesi, II- Yerleşme ölçeğinde binaların gürültüden etkilenme seviyelerinin belirlenmesi III-Gürültü haritalarının hazırlanmasında ele alınan yöntemlerin incelenmesi IV-Gürültü kontrolü konusunda ülkemizde kullanılan yönetmelik ve standartların öğretilmesi V- Binalarda gürültü kontrolü ve ses yalıtımını sağlamaya yönelik standartlar ,uygulamalar, hesap yöntemleri ve ölçüm tekniklerinin öğretilmesi olarak belirtilebilir
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Görsel Sunum, Uygulama, Tartışma
Temel Kaynaklar
* Yılmaz Demirkale, Sevtap, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, 2007, İstanbul
Binaların Gürültüye Karşı Korunması Hakkında Yönetmeliğin irdelenmesi
Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
7. Hafta
Binaların Gürültüye Karşı Korunması Hakkında Yönetmeliğin irdelenmesi
Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
8. Hafta
Ara sınav: Araştırma Ödevi Sunumları
Öğrenci sunumları
9. Hafta
Hava ve darbe doğuşlu ses yalıtımı – ilgili ölçüm standartları
Anlatım, Görsel Sunum
10. Hafta
Ses yalıtımı hesap yöntemleri
Anlatım + Uygulama
11. Hafta
Yapı elemanlarının tasarımı/Yapı elemanlarında ses yalıtımının iyileştirilmesi
Anlatım + Uygulama
12. Hafta
Yapı elemanlarının tasarımı/Yapı elemanlarında ses yalıtımının iyileştirilmesi
Anlatım + Uygulama
13. Hafta
Mevcut bir proje üzerinden değerlendirme ve rapor hazırlanması
Uygulama
14. Hafta
Genel değerlendirme: Projelerin sunumu
Öğrenci sunumları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
I- Çevresel gürültünün değerlendirilmesine yönelik standartlar ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-2
II- Binalarda gürültü kontrolü ve ses yalıtımını sağlamaya yönelik mevzuatlar, standartlar, uygulamalar, hesap yöntemleri ve ölçüm teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3
III- Gürültü kontrolü konusunda ele alınan simülasyon programları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4
IV- Farklı mekanlar için yapı elemanlarının tasarımını öğrenir, malzeme bilgisini geliştirir
ÖÇ-5
V- Bütünleşik tasarım yapabilme yeteneği kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.