Öğrencinin aydınlatma konularında güncel teknolojileri takip ederek, aydınlatma tasarımında ileri teknikleri ve simulasyon programlarını uygulamasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Rana Kutlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma
-Tasarım, 3 boyutlu modelleme
Temel Kaynaklar
Daylight in Buildings, A Report of IEA Task 21 ECBCS Annex 29, July 2000
CIE Publication,1986, Guide on Interior Lighting, no:29.2, Vienna
IESNA, 2000, Lighting Handbook, New York
Moore, F., 1991, Concepts and Practice of Arhitectural Daylighting, Van Nostrand Reinhold Company, New York
Steffy, G.R.,1990, Architectural Lighting Design, Van Nostrand Reinhold Company, New York
Ward,G., Shakespeare,R., 1998, Rendering With Radiance: The Art and Science of Lighting Visualisation, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco
Ward, G., 2003, Sky Models For Lighting Simulation, Pub 790, Ernest Orlando, Lawrence Berkeley National Laboratory, Berkeley
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Günışığı İle İlgili Temel Bilgiler, Günışığı ile Tasarım İlkeleri
Anlatım
2. Hafta
Gelişmiş Günışığı Teknolojilerinin Araştırılması ve Yapıya Entegrasyonu
Anlatım, Örnek Analizi
3. Hafta
Gelişmiş Günışığı Teknolojilerinin Araştırılması ve Yapıya Entegrasyonu
Anlatım, Örnek Analizi
4. Hafta
Yapma Aydınlatma Tasarımı İle İlgili Temel İlkeler
Anlatım
5. Hafta
Fonksiyon Alanlarına Bağlı OlarakYapma Aydınlatma Sistem Tasarımı
Anlatım, Örnek Analizi
6. Hafta
Fonksiyon Alanlarına Bağlı OlarakYapma Aydınlatma Sistem Tasarımı
Anlatım, Örnek Analizi
7. Hafta
Aydınlatma Sistemlerinin ve Diğer Alt Sistemlerin Entegrasyonu
Anlatım, Örnek Analizi
8. Hafta
Simulasyon Programlarının Tanıtılması
Anlatım, Demonstrasyon
9. Hafta
Simulasyon Programlarının Tanıtılması
Anlatım, Demonstrasyon
10. Hafta
İleri Aydınlatma Teknikleri ile Tasarım Yapılması
Anlatım, Tasarım, Simulasyon Programı Kullanılması
11. Hafta
İleri Aydınlatma Teknikleri ile Tasarım Yapılması
Anlatım, Tasarım, Simulasyon Programı Kullanılması
12. Hafta
İleri Aydınlatma Teknikleri ile Tasarım Yapılması
Anlatım, Tasarım, Simulasyon Programı Kullanılması
13. Hafta
İleri Aydınlatma Teknikleri ile Tasarım Yapılması
Anlatım, Tasarım, Simulasyon Programı Kullanılması
14. Hafta
İleri Aydınlatma Teknikleri ile Tasarım Yapılması
Anlatım, Tasarım, Simulasyon Programı Kullanılması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
14
40
Çalışma Teslimi
1
60
ÖÇ-1
Aydınlatma konularında güncel teknolojileri takip ederek, aydınlatma tasarımında ileri teknikleri ve simulasyon programların uygulamak
ÖÇ-2
Mekanda kullanıcının görsel konfor gereksinmeleri ve bu gereksinmeleri karşılamada günışığı ve yapma aydınlatma tekniklerinin kullanılabilirliğini ortaya koymak
ÖÇ-3
Yapma aydınlatma sistemlerine ilişkin performans belirlemek,
ÖÇ-4
Aydınlatma sistemlerinin diğer alt sistemlerle entegrasyonu sağlamak
ÖÇ-5
Aydınlatma simulasyon programlarının kullanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.