Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Detay Tasarımında Malzeme I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0112 Detay Tasarımında Malzeme I 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı Malzemenin detayın tasarım süreçleri içinde tanımlanmasını sağlayan etmenleri ile incelenmesi, detayda malzeme sorgulama mantığının geliştirilmesi, örnekler üzerinde analiz ve değerlendirme yapabilme, yaratıcı düşünme mekanizmaları geliştirebilme yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Handan GÜZELCİ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Seminerler, stüdyo kritikleri, öğrenci katılımlı genel değerlendirmeler ile tartışmalar ve beyin fırtınası
Temel Kaynaklar

-Ed: A. Deplazes, "Construction Architecture Materials Processes Structures-A Hand Book", Birkhauser Publisher of Architecture, ISBN:978-3-7643-8630-6, Basel, Boston, Berlin, 2005.

J.Mcmorrough, "Materials, Structures,Standards", Rockport Publishers, ISBN-13: 978-1-59253-193-6, USA, 2006.

F.Moussavi, "The Function of Form", Actar and Harvard University Graduate School of Design, ISBN 978-8-96954-73-1, NewYork, 2009.

Ed:F.Moussavi;M.Kubo, "The Function of Ornament", Actar and Harvard University Graduate School of Design, ISBN 84-96540-50-2, NewYork, 2008.

 -D.Baş, "Mimari Düşüncenin Biçimlenişi:Yapım Dili", ES Yayınları, ISBN:978-605-5664-10-07, İstanbul,2010.

Emmitt, Stephen; Olie, John; Schmid, Peter, 2004,  “Principles of Architectural Detailing”, Blackwell Publishing, Oxford;

Edited by Farshid Moussavi; Michael Kubo, 2008, “The Function of Ornament” , European Union,Actar, Harvard University Graduate School of Design,

Pasnik, Mark, 2003, Consuming Hybrids, “Elements Architecture in Detail”,  Rockport Publishers, Inc, Massachusetts;

Edited by Caroline Baillie, 2004, “Green Composites” Woodhead Publishing, Cambridge.


 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Malzemeye çağdaş yaklaşımlar sunum,seminer- tartışma
2. Hafta Tasarım ve uygulama süreçlerini bütünleştiren malzeme anlayışı sunum,seminer- tartışma
3. Hafta Mekan tasarımda detay ve malzeme ilişkisinin değerlendirilmesi sunum,seminer- tartışma
4. Hafta Malzemeye bağlı olarak detayın kurgulanması: Detayda Yaratıcılık sunum,seminer- tartışma
5. Hafta Detay tasarımına bağlı olarak malzemenin kurgulanması: Malzemede Yaratıcılık sunum,seminer- tartışma
6. Hafta Detayda malzeme sorgulamasının yaratım sürecine etkilerinin tartışılması sunum,seminer- tartışma
7. Hafta Ara sınav-rapor teslim ve sunum değerlendrime
8. Hafta Sorgulama mantığı ve esasları sunum,seminer- tartışma
9. Hafta Detayda malzeme sorgulaması: Tanımlanma sunum,seminer- tartışma
10. Hafta Detayda malzeme sorgulaması: Sınıflandırma sunum,seminer- tartışma
11. Hafta Detayda malzeme sorgulaması: Değerlendirme sunum,seminer- tartışma
12. Hafta Belirlenen uygulama örneklerinin tartışılması sunum,seminer- tartışma
13. Hafta Sorgulama adımlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi sunum,seminer- tartışma
14. Hafta Sorgulama sonuçlarının sunumu ve tartışılması sunum,seminer- tartışma
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 60
Final 1 20


ÖÇ-1Tasarım ve uygulama alanında eleştirel yaklaşım geliştirerek analiz sentez ilişkisi kurabilir.
ÖÇ-2Mimari kültür belleğine ait örnek üzerinde karşılaştırmalı yapım sorgulaması yapabilir
ÖÇ-3Mimari tasarım ve uygulama süreclerine yönelik kültürel, etik ve estetik değerlerle ilişkilendirilen analiz ve araştırma çalışmalarını yapabilir ve sunum halinde ifade edebilir.
ÖÇ-4Farklı disiplinlerle işbirliği içinde kuram ve uygulama birlikteliği geliştirecek çalışma gruplarında yer alabilir.
ÖÇ-5Alanında yerel ve küresel çok yönlü değerlendirme yapabilecek kaynak araştırması yapabilir ve yöntem geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5