Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültür ve Çevre İlişkileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0115 Kültür ve Çevre İlişkileri 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı
Iç Mimarlık, Mimarlık ve Çevre Tasarımcılarına, yeni bir proje çalışmasında kültür ve çevre ile uyumun nasıl başarılabileceği, proje sürecinde izlenecek etaplar, stratejiler ve bilinçli değerlendirme yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Tasarım geliştirme sürecinde, çevre ve kültür ile uyumlu, kullanıcılar ve müşteriler tarafından pozitif sosyal anlam içeren öğelerin kullanımı, projenin kabulü ve başarısı için büyük önem taşır ve bu sayede kültür ve yapı çevresinde süreklilik sağlanabilir. Tasarım aşamasından başlayarak tüm proje gerçekleştirme sürecinin nasıl “saydam” hale getirilebileceği, bu süreci oluşturan tüm çevresel ve kültürel öğelerin nasıl değerlendirilerek proje risklerinin azaltılacağı, yeni projelerde yapı çevresi-kültürel uyum ve sürekliliğinin nasıl gerçekleştirilebileceği hedeflenmiştir. Bu kapsamda yöresel mimarlık ve kültürel çevrelerde araştırma ve proje geliştirme ilkeleri ve uygulamalar ele alınmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gamze Akbaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 4B 08 10, Perşembe, 13:00-15:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 10:00-11:00, 1A-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulaması
Temel Kaynaklar 1) Altman, I. ve Chemers, M., Culture and Environment, Brooks/Cole Publishing Company, Monterey, California, USA, 1980.

2) Duncan, J. S. (Ed.), Housing and Identity, Holmes and Meier Publishers, N.Y., 1982.
3) Rapoport, A., The Meaning of the Built Environment, Sage Publications, Beverly Hills, California, 1982.
4) Rapoport, A., History and Precedent in Environmental Design, Plenum Press, N.Y., 1990.
5) Tosun, V., Biçim Anlamı izler, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 1998.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı, Kültür ve Çevrenin Tanımlanması Konu Anlatımı
2. Hafta Tasarım/Tasarım Süreci Değerlendirmesi, Amaçlar, Alt Amaçlar, Öncelikler, İlişkiler Konu Anlatımı
3. Hafta Kurumsal Mimarlık-Yöresel Çevreler Konu Anlatımı, Görsel Sunum
4. Hafta Kültür ve Yapı Çevresinin Değerlendirmesi: Kavramlar, Metodlar, Bilimsel Yaklaşımlar (Kültürlerarası/Kronolojik/Zaman içinde Kültürlerarası) Konu Anlatımı, Görsel Sunum
5. Hafta Kültür ve Yapı Çevresinin Değerlendirmesi: Kavramlar, Metodlar, Bilimsel Yaklaşımlar Konu Anlatımı, Görsel Sunum
6. Hafta Yapı Çevrelerinin Analizi: Çevresel İpuçları, Tasarım İlkeleri Konu Anlatımı
7. Hafta BAYRAM TATİLİ BAYRAM TATİLİ
8. Hafta RAPOR TESLİMİ RAPOR TESLİMİ
9. Hafta Teorik bilgilerin gözden geçirilmesi ve seçilen araştırma konusuna göre bilgilerin sunuma ve makaleye dönüştürülmesi Konu Anlatımı, Görsel Sunum
10. Hafta SUNUM - TARTIŞMA Tartışma - Değerlendirme
11. Hafta SUNUM - TARTIŞMA Tartışma - Değerlendirme
12. Hafta SUNUM - TARTIŞMA Tartışma - Değerlendirme
13. Hafta SUNUM - TARTIŞMA Tartışma - Değerlendirme
14. Hafta Final tesliminde yapılacak makalelerin tartışılması Tartışma - Değerlendirme
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Rapor Teslimi 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Tasarım çalışmalarında Kültür ve Çevre ile uyumu nasıl başarılır
ÖÇ-2Kültür Çevre ilişkilerinin incelenmesi ve yurtiçi/yurtdışı görsel örneklerle tanıtılarak kültürek farkındalığın ve farklılıkların bilincinin verilmesi
ÖÇ-3Kültürel destekli tasarımın tanıtılması ve bir pilot çalışma ile kültürel kimlik öğelerinin kullanıldığı yeni bir tasarımın gerçekleşmesi
ÖÇ-4Kültür kavramı, yapı çevresi bağlamında nasıl analiz edilir ve kültürel ipuçları yeni tasarımlarda nasıl kullanılabilir
ÖÇ-5Pozitif sosyal anlam içeren çevresel öğelerin analizini yaparak kültür ve yapı çevresinde tasarım ilkelerinin saptanması ve bu yolla kültürel çevrelerde sürekliliğin sağlanması
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5