Bilimsel alanda akademik yeterliliğe sahip bir çalışmayı planlama, yönetme, değerlendirme ve ilgili alanda terminolojinin yetkin bir biçimde kullanımının sağlanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Rana Kutlu, Prof. Dr. Gülay Usta, Doç. Dr. Armağan Melikoğlu Eke, Dr. Öğr. Üyesi Vehbi Tosun, Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin, Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Araştırma
-Tartışma
Temel Kaynaklar
-Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
-Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
- Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
2. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
3. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
4. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
5. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
6. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
7. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
8. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
9. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
10. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
11. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
12. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
13. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
14. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
15. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
16. Hafta
Tez ile İlgili Görüşme
Araştırma, Değerlendirme
17. Hafta
Rapor,Tez Teslimi
Jüri Değerlendirmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Tez Teslimi
1
80
ÖÇ-1
Belli bir alanda akademik yetkinliğin kazandırılması
ÖÇ-2
Tarihsel süreç içerisinde İlgili alanda yapılan bilimsel çalışma ve araştırmaların incelenmesi, değerlendirilmesi
ÖÇ-3
İlgili alanda bilimsel model önerisinin geliştirilmesi
ÖÇ-4
Araştırma methodolojilerinin kullanılmasına yönelik yetkinlik kazandırılması
ÖÇ-5
Bilimsel araştrımadan çıkan sonuçların ulusal,uluslararası bilimsel toplantılarda veya yayın organlarında yayınlanması, sunulması
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.