Derste yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin öğrenciye kavratılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım
Temel Kaynaklar
ATABEK, Ümit; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2001
AYHAN, Ahmet; Dünden Bugüne Türkiye’de Bilim-Teknoloji ve Geleceğin Teknolojileri, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2002
GERAY, Haluk; İletişim ve Teknoloji (Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları), Ütopya Yayınevi, Ankara,2003
Diğer Kaynaklar
JEANNENEY, J-N.; Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, Çeviren: Asra Atuk, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998
GERAY, Haluk; İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2003
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim Kavramı
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim Modelleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Teknolojik Gelişmelerin Temel Dinamiklerinden Hareketle Teknolojinin Toplumsal Yapıya Etkileri
Sözlü anlatım
4. Hafta
İletişim ve Teknoloji İlişkisi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yeni Medya ve Özellikleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Alternatif Medya ve İletişim Teknolojileri
Görsel anlatım
7. Hafta
İnternet ve İletişime Getirdiği İvme
Sözlü anlatım
8. Hafta
Kablosuz İletişim Teknolojileri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Bluetooth, GPRS, LAN, WLAN, WAP vb
Sözlü anlatım
10. Hafta
Televizyon Yayıncılık Teknolojileri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Uydu Teknolojisi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Video Konferans Sistemi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uzaktan Eğitim
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sayısal Yayıncılık
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
70
Derse Devam / Katılım
1
20
araştırma
1
10
ÖÇ-1
Yeni medyadaki etik değerleri tanımlama
ÖÇ-2
Sanat alanlarına yeni medya kanallarını uyarlama
ÖÇ-3
Yeni medyanın tanımlanması
ÖÇ-4
Yeni medya araçlarının yorumlanması
ÖÇ-5
Geleneksel medya ile yeni medya arasında bağlantı kurmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3
Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4
Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5
Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9
Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10
Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11
Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12
İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13
Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.