Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Üstünipek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenciye sunulan ana kaynak kitaplar dışında felsefe bilimi de kullanılarak öğrencinin eleştirel bakışı teorik ve pratik yöntemler kullanılarak öğrencinin bilinçlendirilmesi yöntem ve tekniği seçilmiştir.
Temel Kaynaklar
CHILDE, Gordon; Tarihte Neler Oldu, 1990 FISCHER, Ernst; Sanatın Gerekliliği, 1995 GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü, 1986 HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi, 2009 HONOUR H., FLEMING J.; A World History of Art, 1999 MUTLU, Prof. Dr. Belkıs; Mimarlık Tarihi Ders Notları, 2001 NAUMANN, Rudolf; Eski Anadolu Mimarlığı, 1998 SEVİN, Veli; Anadolu Arkeolojisi, 2003 SEVİN, Veli; Eski Anadolu ve Trakya, 2003 READ, Herbert; Art and Society ROTH, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, 2002 Üstünipek, Mehmet & Üstünipek, Şeyda. Sanat Tarihine Giriş, 2012
Diğer Kaynaklar
CANPOLAT, Fatma (yayına haz.); Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, 2002 BOARDMAN, John; Yunan Sanatı, 2005 MELAART, J.; Çatalhöyük, 2001 MACQUEEN, J.G.; Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, 2001 ÖZDEM, Filiz (ed.); Urartu: Savaş ve Estetik, 2003 SCHIRMER, Wulf; Hitit Mimarlığı, 1982 KORFMANN, M. vd.; Troia Düş ve Gerçek, 2001 RICHTER, Gisela; Yunan Sanatı, 1984 WHEELER, Mortimer; Roma Sanatı ve Mimarlığı, 2004 WYCHERLEY, R.E.; Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, 1991
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tarih öncesi çağlarda sanat: Paleolitik ve Mezolitik Çağlar
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Tarih öncesi çağlarda sanat: Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Anadolu ve Çatalhöyük)
Sözlü Anlatım
3. Hafta
İlk Uygarlıklar: Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı
Sözlü Anlatım
4. Hafta
İlk Uygarlıklar: Mısır Uygarlığı ve Sanatı
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Anadolu: Hitit öncesi ve Hitit Sanatı
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Anadolu: Urartu, Frig, Lidya ve Likya Sanatları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı I
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı II
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı ve Roma Sanatı I
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı II
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı III
Sözlü Anlatım
14. Hafta
İstanbul Arkeoloji Müzesi
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
100
ÖÇ-1
1. Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlamak
ÖÇ-2
2. Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kurmak
ÖÇ-3
3. Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanımak
ÖÇ-4
4. Sanat tarihinden örnekleri yorumlamak
ÖÇ-5
5. Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümlemek
Program Çıktıları
PÇ-1
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3
Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4
Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5
Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9
Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10
Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11
Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12
İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13
Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.