Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Sanat Yönetimi Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Sanat Tarihinden Seçme Okumalar I

Sanat Tarihinden Seçme Okumalar I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYY 1013 1 Sanat Tarihinden Seçme Okumalar I 2/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mehmet Üstünipek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Öğrenciye sunulan ana kaynak kitaplar dışında felsefe bilimi de kullanılarak öğrencinin eleştirel bakışı teorik ve pratik yöntemler kullanılarak öğrencinin bilinçlendirilmesi yöntem ve tekniği seçilmiştir.
Temel Kaynaklar CHILDE, Gordon; Tarihte Neler Oldu, 1990 FISCHER, Ernst; Sanatın Gerekliliği, 1995 GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü, 1986 HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi, 2009 HONOUR H., FLEMING J.; A World History of Art, 1999 MUTLU, Prof. Dr. Belkıs; Mimarlık Tarihi Ders Notları, 2001 NAUMANN, Rudolf; Eski Anadolu Mimarlığı, 1998 SEVİN, Veli; Anadolu Arkeolojisi, 2003 SEVİN, Veli; Eski Anadolu ve Trakya, 2003 READ, Herbert; Art and Society ROTH, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, 2002 Üstünipek, Mehmet & Üstünipek, Şeyda. Sanat Tarihine Giriş, 2012 
Diğer Kaynaklar  
CANPOLAT, Fatma (yayına haz.); Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, 2002 BOARDMAN, John; Yunan Sanatı, 2005 MELAART, J.; Çatalhöyük, 2001 MACQUEEN, J.G.; Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, 2001 ÖZDEM, Filiz (ed.); Urartu: Savaş ve Estetik, 2003 SCHIRMER, Wulf; Hitit Mimarlığı, 1982 KORFMANN, M. vd.; Troia Düş ve Gerçek, 2001 RICHTER, Gisela; Yunan Sanatı, 1984 WHEELER, Mortimer; Roma Sanatı ve Mimarlığı, 2004 WYCHERLEY, R.E.; Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, 1991
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarih öncesi çağlarda sanat: Paleolitik ve Mezolitik Çağlar Sözlü Anlatım
2. Hafta Tarih öncesi çağlarda sanat: Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Anadolu ve Çatalhöyük) Sözlü Anlatım
3. Hafta İlk Uygarlıklar: Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı Sözlü Anlatım
4. Hafta İlk Uygarlıklar: Mısır Uygarlığı ve Sanatı Sözlü Anlatım
5. Hafta Anadolu: Hitit öncesi ve Hitit Sanatı Sözlü Anlatım
6. Hafta Anadolu: Urartu, Frig, Lidya ve Likya Sanatları Sözlü Anlatım
7. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı I Sözlü Anlatım
10. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı II Sözlü Anlatım
11. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı ve Roma Sanatı I Sözlü Anlatım
12. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı II Sözlü Anlatım
13. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı III Sözlü Anlatım
14. Hafta İstanbul Arkeoloji Müzesi Sözlü Anlatım
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 100


ÖÇ-11. Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlamak
ÖÇ-22. Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kurmak
ÖÇ-33. Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanımak
ÖÇ-44. Sanat tarihinden örnekleri yorumlamak
ÖÇ-55. Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümlemek
Program Çıktıları
PÇ-1Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-14Alanında geçerli hukuk bilgisine sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5