Ders, Plastik Sanatlarda Sanat Yönetimi I dersinin devamı niteliğindedir. Küratörlük üzerine yoğunlaşılacak derste, öğrencilerin küratöryel pratikleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Alper Aydın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 17:00-18:45 1-C-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:00 1-A-10 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Temel Kaynaklar
ADA, Serhan; İnce, Ayça; Türkiye’de Kültür Politikalarına Giriş, 2009
ARTUN, Ali; Müze ve Moderlik, 2006
ARTUN, Ali; Müze ve Eleştirel Düşünce, 2006
KIZILYAPRAK, Zeynel Abidin (Yayına Hazırlayan); Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar; Küreselleşme ve Yerelleşme, 2000
MADRA, Beral (Yayına Hazırlayan); Küresel Etkinliklere Bakış ve Küratöryal Deneylimler; Her Şeyden Sonra, 2007
Diğer Kaynaklar
O’Doherty, Brian; Beyaz Küpün İçinde; Galeri Mekanının İdeolojisi, 2010
SCHUBERT, Karsten; Küratörün Yumurtası; Müze Kavramının Fransız İhtilalinden Günümüze Kadar Olan Evrimi, 2004
SHAW, Wendy Meryem Kural; Osmanlı Müzeciliği; Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, 2004
WU, Chin-tao; Kültürün Özelleştirilmesi, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış Dersi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Küratöryel süreçte planlama / tasarlama esasları, adımları ve yaklaşımları
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
3. Hafta
Konsept belirlenmesi ve obje / eser / koleksiyon ile etkileşimi - Araştırma süreci
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
4. Hafta
Kim için sergiliyoruz? Sergilerde ziyaretçi faktör
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
5. Hafta
Bütçe ve zaman planlaması
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
6. Hafta
Nasıl sergiliyoruz? Küratörün sergileme elemanlarının seçiminde ve sergi rotasının belirlenmesindeki rolü
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
7. Hafta
Nasıl sergiliyoruz? Sergilerde küratöryel tasarım dilinin yaratılması, tasarımcı ve mimar katılım
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
8. Hafta
Yazılı ve grafik tasarım malzemelerinin küratöryel dile uyumu ve interaktif yöntemlerin kullanımı
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Monolog yerine dialog; Sergilerde etkin bir iletişim ortamı yaratabilmenin küratöryel yolları
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
11. Hafta
Küratörün merkezi rolü ve diğer dallarla ilişkisi
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
12. Hafta
Sanat müzeleri dışındaki müzelerde küratöryel uygulamalar
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
13. Hafta
Ticari olmayan sanat galerilerinde küratöryel uygulamalar/ Ticari sanat galerilerinde küratöryel uygulamalar
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
14. Hafta
Bir kuruma bağlı olmayan bağımsız küratöryel uygulamalar
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
15. Hafta
Dönemin değerlendirmesi, ara sınav ödevlerinin değerlendirilmesi, küratöryel uygulamaların karşılaştırılması Türkiye’de küratör olarak çalışmak
Sözlü Anlatım, Görsel Sunum
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
30
Sınıf Çalışmaları
1
5
Final
1
40
ÖÇ-1
Küratöryel çalışmaların uygulama esaslarını adım adım çözümlemek
ÖÇ-2
Küratörün uygulamadaki rolünü ve görevlerini tanımlamak
ÖÇ-3
Sergiyi oluşturan farklı kalemlerin/birimlerin birbirleri ve küratörle aralarındaki ilişkileri tespit etmek
ÖÇ-4
Farklı alan ve içeriklerde ortaya konan küratöryel uygulamaları karşılaştırmak ve değerlendirmek
ÖÇ-5
Türkiye’deki başlıca sanat kurumlarını ve sergilerini yakından tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3
Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4
Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5
Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9
Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10
Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11
Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12
İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13
Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.