Halkla ilişkiler projelerinin hazırlanması, incelenmesi ve değerlendirilmesi kapsamında iletişim sanatı bağlamında kuramsal bilginin incelenerek; duygu bilgi, fikir, akım, düşünce gibi davranışların, bildirişim ögeleri bağlamında birey-toplum ve küresel dünya açısından öneminin irdelenmesi. Güncel hayat ve sektördeki uygulamalara ilişkin farklılıkların farkına varılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
İletişimin Öge ve İşlevleri - İletişim Araçları- İletişimin Temel Özellikleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim Türleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
21.yy İnternet iletişimi tanımı- Sanal İletişim – Sanal iletişim ortamları ve günümüzde sanal iletişimin önemi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İletişim Süreci Kod –Kodlama – Kanal- Kod açma vb. ve iletişim sürecinde geri-bildirimin önemi
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişimde algı- anlam – anlamlama –anlamlandırma süreçlerinin önemi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sanat ve iletişim sanatları açısından iletinin açımlanması ve anlamlandırılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Konuklarla iletişim deneyimlerinin paylaşılması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Görsel sanatlarda( resim - sinema – tv – reklam vb) ileti uygulama örnekleri çözümlemesi
Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta
Kişilerarası ve toplumsal iletişim
Sözlü anlatım
14. Hafta
Toplumsal iletişim (halkla ilişkiler – reklam – sosyal sorumluluk projesi – marka- imaj- tutundurma ) bağlamında örnek sunum uygulamaları
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
50
ÖÇ-1
İletişim Sanatı kapsamında iletişimin öge ve işlevlerini kuramsal olarak tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
İletişimin amaçları doğrultusunda gerekli donanımı edinebilecek. Gereksinimleri karşılamak, çıkarları korumak, amaçlara ulaşmak için bir araç olarak kullanabilecek.
ÖÇ-3
Günümüz iletişiminde önemli bir yer edinen sanal internet (sanal) iletişim ortamlarıyla ilgili dilsel ve görüntüsel göstergelerin anlam ve anlamlandırmasını tanıyıp, marka-imaj ve tutundurma çalışmalarında uygulayabilecek.
ÖÇ-4
İletişim kuramları çerçevesinde dil felsefesi, dil sosyolojisi ve dil psikolojisi kavramlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-5
Halkla ilişkiler etkinlikleri planlamalarında; plan ve projenin sağlıklı yürütülebilmesi adına bireysel ve ekip çalışmalarında iletişimin öge ve işlevlerinden yararlanarak, kendini daha iyi ifade etme, topluluğa seslenme, ikna vb konularda daha başarılı olabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.