İletişim ve Strateji kavramlarının Halkla İlişkiler ile gelişimi. İş dünyasındaki gelişmelerin İletişim Stratejileri açısından örneklendirilerek öğrencilerin, bu konuda bilinçlendirilmesi.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
- Davies, Gary vd, Corporate Reputation and Competitiveness, London: Routledge, 2003.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Strateji kavramının irdelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta
İletişim Stratejileri gerçek uygulama örneklerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
"İletişimde, Strateji uygulamalarının öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Basında İletişim Stratejilerinin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta
Firmaların, İletişim Stratejilerini uygulamada nasıl gerçekleştirdiklerinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kişilerin, İletişim Stratejilerini uygulamada nasıl gerçekleştirdiklerinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Halkla İlişkiler ile İletişim Stratejileri bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta
İletişim Danışmanlığı ile İletişim Stratejileri bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
İletişim Stratejileri uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Sınıf çalışmaları
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersi alan öğrenciler iletişim kavramını doğru bir şekilde tanımlayıp kullanabilecek.
ÖÇ-2
İletişim kavramı ile strateji arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Tarihsel süreç içinde İletişim Stratejilerinin katettiği değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
İletişim Stratejilerini hayatlarında kullanmaya ve uygulamaya başlayabilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz İletişim çabalarında Strateji uygulamalarının, basında nasıl yer aldıklarını ayırt edebilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.