Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İletişim Stratejileri I (Ders Açılmayacak)

İletişim Stratejileri I (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1203 İletişim Stratejileri I (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
İletişim ve Strateji kavramlarının Halkla İlişkiler ile gelişimi. İş dünyasındaki gelişmelerin İletişim Stratejileri açısından örneklendirilerek öğrencilerin, bu konuda bilinçlendirilmesi.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,12:00-13:45, Ataköy Yerleşkesi, 4C-03/05 No'lu Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr.Filiz Balta Peltekoğlu , Çarşamba, 14:00-15:00, Ataköy Yerleşkesi,1-D-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar  - Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir,İstanbul:Beta Yayınları, 2007.

- Davies, Gary vd, Corporate Reputation and Competitiveness, London: Routledge, 2003.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Strateji kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta İletişim Stratejileri gerçek uygulama örneklerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta "İletişimde, Strateji uygulamalarının öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Basında İletişim Stratejilerinin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
9. Hafta Firmaların, İletişim Stratejilerini uygulamada nasıl gerçekleştirdiklerinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Kişilerin, İletişim Stratejilerini uygulamada nasıl gerçekleştirdiklerinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Halkla İlişkiler ile İletişim Stratejileri bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta İletişim Danışmanlığı ile İletişim Stratejileri bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım
13. Hafta İletişim Stratejileri uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri. Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersi alan öğrenciler iletişim kavramını doğru bir şekilde tanımlayıp kullanabilecek.
ÖÇ-2İletişim kavramı ile strateji arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Tarihsel süreç içinde İletişim Stratejilerinin katettiği değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-4İletişim Stratejilerini hayatlarında kullanmaya ve uygulamaya başlayabilecek.
ÖÇ-5Geçmiş ve günümüz İletişim çabalarında Strateji uygulamalarının, basında nasıl yer aldıklarını ayırt edebilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5