Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri I (Ders Açılmayacak)

Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri I (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1206 Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri I (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Reklamın tanımı ve pazarlamadaki yeri hakkında gerekli olan temel bilgilerin verilmesi, reklamcılıkta kullanılan terminoloji ile hem dünyada hem de Türkiye’de reklamcılığın geldiği nokta hakkında öğrencilere bilgi aktarımı amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi,1C-01 No'lu Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Ataköy Yerleşkesi, 1-D-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Örnek, sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar  -  Özkan, Pelin. Hayatımız Reklam, İstanbul:MediaCat Yay.,2004.

-  Aitchison, Jim. Basın İlanı Böyle Yapılır!, Okuyan Us Yayınları, 2006.

- Küçükerdoğan, Rengin.  Reklam Nasıl Çözümlenir ?- Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009.

-  C.Book, Albert . C.Dennis Schick, Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri, İstanbul: Rota Yayınları, 1998.

-  Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, 2009. 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Reklamın pazarlamadaki yeri ve önemi. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamın ilişki içinde olduğu diğer disiplinler. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklamın temel ilkeleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklam çeşitleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Dünya’da reklamcılık. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Reklamcılık ekolleri.Türkiye’de reklamcılığın gelişimi. Sözlü anlatım
9. Hafta Türk reklamcılar ve reklam ajansları. Sözlü anlatım
10. Hafta Reklamveren ajans ilişkileri, Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamda yaratıcılık. Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam senaryosu, metni ve sloganı Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta İnternet reklamcılığı & Açıkhava reklamcılığı Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta Radyo ve TV Reklamcılığı, gazete, dergi vb. basılı mecralarda reklam Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Reklamın pazarlamadaki yerini gösterebilecek.
ÖÇ-3Reklam terimlerini kullanabilecek.
ÖÇ-4Reklam kampanyalarını yorumlayabilecek
ÖÇ-5Reklam tekniklerini karşılaştırabilecek.
ÖÇ-6Reklam kampanyalarını eleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6