Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0105 2 Seminer 0/4/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu derste ahlak, etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak ve meslek içi denetim mekanizmalarını öğrenciye tanıtmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve örnekler üzerinden sınıfiçi tartışma.
Temel Kaynaklar - Belsey, Andrew ve  Chadwick, Ruth. Medya Ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1998.
- Çaplı,Bülent ve Tuncel, Hakan. Tv Haberciliğinde Etik, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009
 
-Habercinin El Kitabı ( Medya Etik ve Hukuk) (Der:Sevda Alankuş), IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul 2003
 
- Almagor, R.Cohen.  İfade,Medya ve Etik, Phoenix Yayınevi, 2002.
 
-3. SAYFA ULUSAL KONFERANSI Kitapçığı, 4 Aralık 2007, Galatasaray Üniversitesi, İSTANBUL
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ahlakla ilgili temel kavramların aktarılması; etik, ahlak, deontoloji Sözlü anlatım
2. Hafta Etik ile ilgili temel yaklaşımlar; Normatif Etik – Kant, Faydacılık – Bentham, vd. Sözlü anlatım
3. Hafta Medyada Mülkiyet ve Medya Denetimi Sözlü anlatım
4. Hafta Medyada yaşanan temel etik sorunlar: Özel yaşam, mahremiyet ve kişilik hakları Sözlü anlatım
5. Hafta 3. Sayfa Haberleri Sözlü anlatım
6. Hafta Haber Kaynağı ile İlişkiler Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Basında Yaşanan Temel Sorunlar: Milliyetçilik ve Medya Sözlü anlatım
9. Hafta Yargı Haberleri Sözlü anlatım
10. Hafta Film izleme- – tartışma: “El-Cezire: Control Room” veya Uncovered: Tout Sur La Guerre en Iraq:Savaş Gazeteciliği Sözlü anlatım
11. Hafta Seçim Döneminde Habercilik Sözlü anlatım
12. Hafta Kriz Haberciliği Sözlü anlatım
13. Hafta Yeni Medya ve Etik Sorunlar Sözlü anlatım
14. Hafta Medyada yaşanan deontolojik sorunlar karşısında oto-kontrol yöntemlerinin incelenmesi: Türkiye ve yurtdışı örnekleri(Basın Konseyleri, okur temsilciliği) Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İletişim,reklam,halkla ilişkiler kavramlarına yüklenen yeni işlevleri tartışabilecek.
ÖÇ-2İletişim sürecinde kullanılan araç ve tekniklerden nasıl yararlanılabileceğini gösterebilecek.
ÖÇ-3Alana ilişkin edindiği bilgileri uygulama düzeyinde kullanabilecek.
ÖÇ-4Ahlak ve etik kavramlarını ve bu kavramların hukuk normlarından farkını ayırt edebilecek.
ÖÇ-5Medyanın güncel etik sorunlarını akademik düzeyde eleştirebilecek.
ÖÇ-6Medyanın güncel etik sorunlarının çözümü için meslek içi denetim mekanizmalarını uluslar arası düzeyde karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6