Bu derste ahlak, etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak ve meslek içi denetim mekanizmalarını öğrenciye tanıtmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 11:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve örnekler üzerinden sınıfiçi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Belsey, Andrew ve Chadwick, Ruth. Medya Ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 1998.
- Çaplı,Bülent ve Tuncel, Hakan. Tv Haberciliğinde Etik, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009
-Habercinin El Kitabı ( Medya Etik ve Hukuk) (Der:Sevda Alankuş), IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul 2003
- Almagor, R.Cohen. İfade,Medya ve Etik, Phoenix Yayınevi, 2002.
-3. SAYFA ULUSAL KONFERANSI Kitapçığı, 4 Aralık 2007, Galatasaray Üniversitesi, İSTANBUL
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ahlakla ilgili temel kavramların aktarılması; etik, ahlak, deontoloji
Sözlü anlatım
2. Hafta
Etik ile ilgili temel yaklaşımlar; Normatif Etik – Kant, Faydacılık – Bentham, vd.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Medyada Mülkiyet ve Medya Denetimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Medyada yaşanan temel etik sorunlar: Özel yaşam, mahremiyet ve kişilik hakları
Sözlü anlatım
5. Hafta
3. Sayfa Haberleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Haber Kaynağı ile İlişkiler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Basında Yaşanan Temel Sorunlar: Milliyetçilik ve Medya
Sözlü anlatım
9. Hafta
Yargı Haberleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Film izleme- – tartışma: “El-Cezire: Control Room” veya Uncovered: Tout Sur La Guerre en Iraq:Savaş Gazeteciliği
Sözlü anlatım
11. Hafta
Seçim Döneminde Habercilik
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kriz Haberciliği
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yeni Medya ve Etik Sorunlar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Medyada yaşanan deontolojik sorunlar karşısında oto-kontrol yöntemlerinin incelenmesi: Türkiye ve yurtdışı örnekleri(Basın Konseyleri, okur temsilciliği)
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İletişim,reklam,halkla ilişkiler kavramlarına yüklenen yeni işlevleri tartışabilecek.
ÖÇ-2
İletişim sürecinde kullanılan araç ve tekniklerden nasıl yararlanılabileceğini gösterebilecek.
ÖÇ-3
Alana ilişkin edindiği bilgileri uygulama düzeyinde kullanabilecek.
ÖÇ-4
Ahlak ve etik kavramlarını ve bu kavramların hukuk normlarından farkını ayırt edebilecek.
ÖÇ-5
Medyanın güncel etik sorunlarını akademik düzeyde eleştirebilecek.
ÖÇ-6
Medyanın güncel etik sorunlarının çözümü için meslek içi denetim mekanizmalarını uluslar arası düzeyde karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.