Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Danışmanlığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0106 2 İletişim Danışmanlığı II 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
İletişim danışmanlığının; tanım, kapsam ve aşamaları bağlamında, yerli ve yabancı markaların iletişim problemleri belirlenerek, bu markaların hedef kitleleri, mevcut konumları ve rakipleri de göz önüne alınarak, problemin çözümüne yönelik sektörel bir faaliyet raporunun hazırlanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Dr. Rakel Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek uygulamalar ile kuramsal ve iş yaşamındaki uygulamaların işleyişlerini sentezleme yoluyla ortaya koymak.
Temel Kaynaklar
- Aydede, Ceyda. Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2001.
 
- Paksoy, Arzu Çekirge . Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları,1999.
 
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir ?, İstanbul: Beta Yayınları, 2009.
 
- Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi, A.Ü. Yayınları, 1995.
 
- Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2002.
 
- Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2003.
 
- Odabaşı, Yavuz.Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2010.
 
-  Kotler, Philip., Armstrong, Gary. Principles of Marketing, Pearson Yayınları, 2010.
 
- Kadıbeşegil, Salim . Kriz Geliyorum Der!, Kriz İletişimi ve Yönetimi, İstanbul: Kapital Yayınları, 2002.
 
- Yamamoto, Gonca Telli .Bütünleşik Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yay., 2003.
 
- Erdem, Ayhan . Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: Nobel Yayınları,2006.
 
- Saydam, Ali . Algılama Yönetimi, İstanbul:Rota Yayaınları, 2006.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Şirket profilleri ve yönetim tarzları. Sözlü anlatım
2. Hafta Kurum kültürü. Sözlü anlatım
3. Hafta Yabancı firma CRM örnekleri. Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta Yerli firma CRM örnekleri. Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta Örnek danışmanlık hizmetleri I. Vaka analizi
6. Hafta Örnek danışmanlık hizmetleri II. Vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Durum Analizi hakkında genel bilgilendirme. Sözlü anlatım
9. Hafta Örnek marka analizi. Vaka analizi
10. Hafta Hedef kitle analizi. Saha çalışması, uygulama
11. Hafta Pazar analizi.Rakip analizi. Saha çalışması, uygulama
12. Hafta SWOT analizi.Konumlandırma stratejisi. Saha çalışması, uygulama
13. Hafta Yaratıcı fikirler. Saha çalışması, uygulama
14. Hafta Uygulama planı. Saha çalışması, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Derse Devam / Katılım 14 0
Sınıf çalışmaları 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim danışmanlığı mekanizmasının nasıl işlediğinigösterebilecek.
ÖÇ-2Örnek danışmanlık hizmetlerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Danışmanlık hizmetlerini sınıflandırabilecek.
ÖÇ-4Danışmanlık hizmetlerini tasarlayabilecek.
ÖÇ-5Danışmanlık hizmetleri için gerekli olan organizasyonları yönetebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5