İletişim danışmanlığının; tanım, kapsam ve aşamaları bağlamında, yerli ve yabancı markaların iletişim problemleri belirlenerek, bu markaların hedef kitleleri, mevcut konumları ve rakipleri de göz önüne alınarak, problemin çözümüne yönelik sektörel bir faaliyet raporunun hazırlanması amaçlanmaktadır.
- Saydam, Ali . Algılama Yönetimi, İstanbul:Rota Yayaınları, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Şirket profilleri ve yönetim tarzları.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurum kültürü.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yabancı firma CRM örnekleri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta
Yerli firma CRM örnekleri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
Örnek danışmanlık hizmetleri I.
Vaka analizi
6. Hafta
Örnek danışmanlık hizmetleri II.
Vaka analizi
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Durum Analizi hakkında genel bilgilendirme.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Örnek marka analizi.
Vaka analizi
10. Hafta
Hedef kitle analizi.
Saha çalışması, uygulama
11. Hafta
Pazar analizi.Rakip analizi.
Saha çalışması, uygulama
12. Hafta
SWOT analizi.Konumlandırma stratejisi.
Saha çalışması, uygulama
13. Hafta
Yaratıcı fikirler.
Saha çalışması, uygulama
14. Hafta
Uygulama planı.
Saha çalışması, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Derse Devam / Katılım
14
0
Sınıf çalışmaları
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim danışmanlığı mekanizmasının nasıl işlediğinigösterebilecek.
ÖÇ-2
Örnek danışmanlık hizmetlerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Danışmanlık hizmetlerini sınıflandırabilecek.
ÖÇ-4
Danışmanlık hizmetlerini tasarlayabilecek.
ÖÇ-5
Danışmanlık hizmetleri için gerekli olan organizasyonları yönetebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.