Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri II (Ders Açılmayacak)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ISNY0202
Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri II (Ders Açılmayacak)
2/0/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Halkla İlişkilerin ve Uygulamalarının önemini belirtmek. Kurumların/kuruluşların halkla ilişkiler uygulamaları ile bu çabaların belirli bir taslak hazırlayarak örneklendirilmesi. Öğrencileri, halkla ilişkiler yönetimi ve uygulama örnekleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğretim Üyesi Sevinç Koçak, Salı 10:00-11:00, 1-D- 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
- Fombrun, Charles J. Reputation, Harvard Business School Press, 1996.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Uygulama ile teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Halkla İlişkiler kavramının uygulama örnekleri ile irdelenmesi.
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin tasarlanan örneklerle birlikte irdelenmesi
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin tasarlanan örneklerle birlikte irdelenmesi
Sözlü anlatım, vaka analizi
6. Hafta
Halkla İlişkilerde uygulama örneklerinde takvim hazırlanmasının öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
8. Hafta
Yazılı iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Görsel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sözel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulama Örneklerinin kurum itibarı ile bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta
Kurum liderlerinin Halkla İlişkiler Uygulamalarındaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulamaları açısından öğrenci pratikleri
Uygulama
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
sınıf çalışmaları
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Tarihsel süreç içinde Halkla İlişkiler ve Uygulamalarının değişim ve sonuçlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
İletişim sürecinde karşılaşılacak Halkla İlişkiler ve Uygulamalarına ait sorunlara insiyatif kullanarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-3
Halkla İlişkiler ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek dramatize edebilecek.
ÖÇ-4
Halkla İlişkiler alanına hakim olarak uygulamalar doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları yorumlayabilecek ve kendisi pratik edebilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Uygulamalarının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.