Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri II (Ders Açılmayacak)

Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri II (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0202 Halkla İlişkiler ve Uygulama Örnekleri II (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Halkla İlişkilerin ve Uygulamalarının önemini belirtmek. Kurumların/kuruluşların halkla ilişkiler uygulamaları ile bu çabaların belirli bir taslak hazırlayarak örneklendirilmesi. Öğrencileri, halkla ilişkiler yönetimi ve  uygulama örnekleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğretim Üyesi Sevinç Koçak, Salı 10:00-11:00, 1-D- 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar - Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları, 2007.

- Davis, Anthony . Halkla İlişkilerin ABC’si. İstanbul: Mediacat Yayınları , 2006.
 
- Fombrun, Charles J.  Reputation, Harvard Business School Press, 1996.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Uygulama ile teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Halkla İlişkiler kavramının uygulama örnekleri ile irdelenmesi. Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin tasarlanan örneklerle birlikte irdelenmesi Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin tasarlanan örneklerle birlikte irdelenmesi Sözlü anlatım, vaka analizi
6. Hafta Halkla İlişkilerde uygulama örneklerinde takvim hazırlanmasının öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
8. Hafta Yazılı iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Görsel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Sözel iletişimde Halkla İlişkiler Uygulama örneklerinin nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Halkla İlişkiler Uygulama Örneklerinin kurum itibarı ile bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım, vaka analizi
12. Hafta Kurum liderlerinin Halkla İlişkiler Uygulamalarındaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları açısından öğrenci pratikleri Uygulama
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Tarihsel süreç içinde Halkla İlişkiler ve Uygulamalarının değişim ve sonuçlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2İletişim sürecinde karşılaşılacak Halkla İlişkiler ve Uygulamalarına ait sorunlara insiyatif kullanarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-3Halkla İlişkiler ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek dramatize edebilecek.
ÖÇ-4Halkla İlişkiler alanına hakim olarak uygulamalar doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları yorumlayabilecek ve kendisi pratik edebilecek.
ÖÇ-5Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Uygulamalarının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5