Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri II

Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2206 Reklam Kampanyaları ve Uygulama Örnekleri II 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Reklam kampanyalarında yaratıcı süreç için gerekli teknikleri kullanarak, analitik düşünceye uygun, planlı bir çalışma sonucunda belirlenen iletişim problemine; stratejik ve kreatif çözümler üretebilmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1A-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, sentez, uygulama ve tartışma.
Temel Kaynaklar
- Avery, Jim.  Çev. Celil Oker, Kampanya Planlaması, İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam kampanyası ve özellikleri. Sözlü anlatım
2. Hafta Kreatif uygulama için sektör seçimi. Sözlü anlatım
3. Hafta Markaların belirlenmesi ve grupların oluşturulması ( yerli&yabancı ). Sözlü anlatım
4. Hafta Şirket analizi, ürün ya da hizmet analizleri. Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri. Sözlü anlatım, saha
6. Hafta Konumlandırma stratejileri ve medya araştırmaları. Uygulama
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta İletişim problemi ya da problemlerinin belirlenmesi. Uygulama
9. Hafta Reklamda yaratıcı süreç ve strateji geliştirme. Uygulama
10. Hafta Mesaj stratejisinin belirlenmesi. Uygulama
11. Hafta Vaad, appeal, yapım teknikleri, çekim formatları ve anlatım tarzları . Uygulama
12. Hafta Kreatif süreç. Uygulama
13. Hafta Kreatif süreç. Uygulama
14. Hafta Kreatif süreç Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Reklamcılıkta yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6Reklam kampanyası yaratabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6