Reklam kampanyalarında yaratıcı süreç için gerekli teknikleri kullanarak, analitik düşünceye uygun, planlı bir çalışma sonucunda belirlenen iletişim problemine; stratejik ve kreatif çözümler üretebilmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Markaların belirlenmesi ve grupların oluşturulması ( yerli&yabancı ).
Sözlü anlatım
4. Hafta
Şirket analizi, ürün ya da hizmet analizleri.
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri.
Sözlü anlatım, saha
6. Hafta
Konumlandırma stratejileri ve medya araştırmaları.
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İletişim problemi ya da problemlerinin belirlenmesi.
Uygulama
9. Hafta
Reklamda yaratıcı süreç ve strateji geliştirme.
Uygulama
10. Hafta
Mesaj stratejisinin belirlenmesi.
Uygulama
11. Hafta
Vaad, appeal, yapım teknikleri, çekim formatları ve anlatım tarzları .
Uygulama
12. Hafta
Kreatif süreç.
Uygulama
13. Hafta
Kreatif süreç.
Uygulama
14. Hafta
Kreatif süreç
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Reklamcılıkta yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5
Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6
Reklam kampanyası yaratabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.