Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Reklamda Yaratıcı Stratejiler (Ders Açılmayacak)

Reklamda Yaratıcı Stratejiler (Ders Açılmayacak)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY2209 Reklamda Yaratıcı Stratejiler (Ders Açılmayacak) 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Pazarlama probleminin çözümü aşamasında, yaratıcı süreçleri yorumlayarak, problemi çözecek yaratıcı stratejileri kullanmak.           
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00:12.45, Ataköy Yerleşkesi, STF Toplantı Odası
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Ceyda Deneçli, Çarşamba, 13.00:14.00, Ataköy Yerleşkesi, 1D14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnekler üzerinden tartışma ve teorik bilgiler üzerinde yeni yaratıcı stratejiler ortaya koyma.
Temel Kaynaklar - Hürel, Feridun. Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları, 2008.
- Elden, Müge. Reklam ve Yaratıcı Strateji. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık, 1997.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamda yaratıcılığın önemi. Sözlü anlatım, vaka analizi
2. Hafta Yaratıcı bakış açısını görme. Sözlü anlatım, vaka analizi
3. Hafta Yaratıcı stratejileri tanımları ve uygulama alanları. Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta Ürün ve hizmete göre yaratıcı strateji geliştirme. Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta Uygulanmış kampanyaların incelenmesi ve eleştirilmesi. Sözlü anlatım, vaka analizi
6. Hafta Uygulanmış yaratıcı stratejilerin sonuçlarının tartışılması. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Örnek vaka seçilmesi ve ayrıntılarıyla ele alınması. Vaka analizi
9. Hafta Bir ürün ya da hizmete yeni bir yaratıcı strateji geliştirme. Proje
10. Hafta Yaratıcı stratejinin uygulanması. Proje
11. Hafta Uygulamaların hayata geçirilmesi. Proje
12. Hafta Uygulama sonuçlarının tartışılması. Proje
13. Hafta Yaratıcı strateji uygulamalarının eksiklerinin giderilmesi. Proje
14. Hafta Yaratıcı stratejilerin reklam aracılığıyla ürün/hizmete katkılarının netleştirilmesi. Proje
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam stratejilerini ayrıntısıyla inceleyebilecek ve eleştirebilecek.
ÖÇ-2İletişim problemini çözümleyebilecek.
ÖÇ-3Yaratıcı strateji için gerekli parçaları birleştirebilecek.
ÖÇ-4Yeni bir ürün veya hizmet için yaratıcı strateji hazırlayabilecek, geliştirebilecek ve yönetebilecek.
ÖÇ-5Gerektiğinde, var olan stratejileri sorgulayıp, geliştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5