Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Medya ve Kariyer Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0211 Sosyal Medya ve Kariyer Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Derste, özellikle insan kaynakları departmanlarında eleman alım sürecinde sosyal medyanın kullanıldığı ve adayların sosyal ağlar üzerinden araştırıldığı gerçeğinden yola çıkılarak, öğrencilerin sosyal medyayı, özellikle kariyer yönetimi konusunda etkin kullanabilmeleri ve sosyal ağlarda pazarlama iletişimi, dijital marka yönetimi gibi konularda bilgi edinebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğretim Üyesi Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Hem teorik hem uygulamalı dersler yapılacaktır.

-Sunum / belge-bilgi iletimi ile öğretim   

-Dışarıdan çağrılan konuk ile vaka / deneyim üzerinden öğretim
-  İçerik oluşturma öğretimi
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnsan Kaynaklarına Genel Bakış Sözlü Anlatım
2. Hafta Sosyal Ağlar Ve Web 2.0 / Web 3.0’a Bakış Sözlü Anlatım
3. Hafta Sosyal Ağları Tanıma Ve Hesap Alımı Sözlü Anlatım
4. Hafta Sosyal Ağlarda Pazarlama Stratejileri Sözlü Anlatım
5. Hafta Sosyal Medya İnsan Kaynaklarını Nasıl Değiştirdi? Sözlü Anlatım
6. Hafta Sosyal Ağlarda Dijital Marka Yönetimi Sözlü Anlatım
7. Hafta İnsan Kaynakları & Sosyal Ağlarda Kullanım Politikaları Sözlü Anlatım
8. Hafta Sosyal Ağlarda İlan Ve İçerik Oluşturma Sözlü Anlatım
9. Hafta İşe Alım Ve Yetenek Tutma İçin Sosyal Medya Araçları Sözlü Anlatım
10. Hafta Sosyal Ağlarda Kurumsal Blog Ve Blogla Pazarlama Sözlü Anlatım
11. Hafta 11. Linkedin, Twitter, Facebook, Xing Ve Youtube’un Kariyer Yönetimi İçin Kullanımı Sözlü Anlatım
12. Hafta Sosyal Medya Özgeçmiş oluşturma Sözlü Anlatım
13. Hafta Öğrenci Sunumları Sözlü Anlatım
14. Hafta Öğrenci Sunumları Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencilere doğru bir sosyal medya kavramının tanıması
ÖÇ-2Öğrencilere sosyal medyada yapılan hataları anımsaması
ÖÇ-3Öğrencilerin sosyal medyayı gerçek hayatta daha etkin kullanabilmelerinin sağlanması
ÖÇ-4Öğrencilerin kariyer planlanmasında dijital & sosyal ağ ortamlarının da etkin kullanabilmeleri konusunda uygulama çalışmalarının grçekleştirilmesi.
ÖÇ-5Öğrencilerin yeni başlayacakları kariyerlerinde var olan sosyal medya politikalarına çok daha hızlı kanalize olmalarının ve doğru noktaları ayrıştırmalarının sağlanması
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5