Derste, özellikle insan kaynakları departmanlarında eleman alım sürecinde sosyal medyanın kullanıldığı ve adayların sosyal ağlar üzerinden araştırıldığı gerçeğinden yola çıkılarak, öğrencilerin sosyal medyayı, özellikle kariyer yönetimi konusunda etkin kullanabilmeleri ve sosyal ağlarda pazarlama iletişimi, dijital marka yönetimi gibi konularda bilgi edinebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğretim Üyesi Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, STF Derslik-1/CATS Sanal Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Hem teorik hem uygulamalı dersler yapılacaktır.
-Sunum / belge-bilgi iletimi ile öğretim
-Dışarıdan çağrılan konuk ile vaka / deneyim üzerinden öğretim
- İçerik oluşturma öğretimi
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan Kaynaklarına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sosyal Ağlar Ve Web 2.0 / Web 3.0’a Bakış
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sosyal Ağları Tanıma Ve Hesap Alımı
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sosyal Ağlarda Pazarlama Stratejileri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Sosyal Medya İnsan Kaynaklarını Nasıl Değiştirdi?
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sosyal Ağlarda Dijital Marka Yönetimi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
İnsan Kaynakları & Sosyal Ağlarda Kullanım Politikaları
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Sosyal Ağlarda İlan Ve İçerik Oluşturma
Sözlü Anlatım
9. Hafta
İşe Alım Ve Yetenek Tutma İçin Sosyal Medya Araçları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sosyal Ağlarda Kurumsal Blog Ve Blogla Pazarlama
Sözlü Anlatım
11. Hafta
11. Linkedin, Twitter, Facebook, Xing Ve Youtube’un Kariyer Yönetimi İçin Kullanımı
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sosyal Medya Özgeçmiş oluşturma
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilere doğru bir sosyal medya kavramının tanıması
ÖÇ-2
Öğrencilere sosyal medyada yapılan hataları anımsaması
ÖÇ-3
Öğrencilerin sosyal medyayı gerçek hayatta daha etkin kullanabilmelerinin sağlanması
ÖÇ-4
Öğrencilerin kariyer planlanmasında dijital & sosyal ağ ortamlarının da etkin kullanabilmeleri konusunda uygulama çalışmalarının grçekleştirilmesi.
ÖÇ-5
Öğrencilerin yeni başlayacakları kariyerlerinde var olan sosyal medya politikalarına çok daha hızlı kanalize olmalarının ve doğru noktaları ayrıştırmalarının sağlanması
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.