Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISYL2005 2 Seminer 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Doktora programlarında verilen seminer dersi, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya  tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. Bu ders Doktora öğrencileri için zorunludur. Tez çalışmasına geçmeden seminer dersinin başarılmış olması gerekmektedir.
Ön Koşullar Seminer
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Emine Müge Çetiner
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 15:00-18:00 Cats Meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15:00-18:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenciler, seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında hakim oldukları bir konuda veya tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması yaparak, seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirlerler. Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitaplar, yurt içi ve dışında yapılmış tezler, makaleler vb. tüm bilimsel çalışmalar incelenir.
Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışma öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulur. Öğretim üyesi, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik eder. 

Temel Kaynaklar -Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Seminer dersi amacı Ders, tartışma
2. Hafta Yazım kuralları Ders, tartışma
3. Hafta Yazım kuralları Ders, tartışma
4. Hafta Kaynak erişimi Ders, tartışma
5. Hafta Sunum teknikleri Ders, tartışma
6. Hafta Sunum teknikleri Ders, tartışma
7. Hafta Sunumlar Sunum
8. Hafta Sunumlar Sunum
9. Hafta Sunumlar Sunum
10. Hafta Sunumlar Sunum
11. Hafta Sunumlar Sunum
12. Hafta Sunumlar Sunum
13. Hafta Sunumlar Sunum
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İş yaşamında ve akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir.
ÖÇ-2Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
ÖÇ-3Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir.
ÖÇ-4Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir.
ÖÇ-5Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1Temel işletmecilik fonksiyonlarına ilişkin iş süreçlerini analiz eder ve sorunların çözümü için alternatifler geliştirir.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkin temel bilgileri uygular, uyarlar ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapar.
PÇ-3Sürekli gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini yakından izleyebilme ve kullanma becerisi kazanarak, sürdürülebilirlik kapsamında küresel ve sosyal açıdan kapsayıcı bir perspektif ile yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerisi kazanır.
PÇ-4Takım çalışmasını etkin olarak yürütebilme, takımdaki kişiler arasında görev paylaşımını ve koordinasyonu sağlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-5Toplumsal sorunlara duyarlı, etik değerlere saygılı, sosyal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip uzmanlık kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5