Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALK BİLİMİ KURAM ve YÖNTEMLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0025 HALK BİLİMİ KURAM ve YÖNTEMLERİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Halk bilimi yöntem ve tekniklerinin kavratılarak, kuramsal çerçevede metinlerin analizinin yapılması.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Muharrem Kaya
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri CUMA, 13:00-16:00, 3B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri CUMA günü 16:00-17:00 3B 03-05.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma

Soru-cevap

Araştırma

Sunum.
Temel Kaynaklar -Saim Sakaoğlu (1988), Sahada Derleme Metodları, Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Erzurum.

-Oğuz, Öcal. (2005), Halk Biliminde Kuramlar ev Yaklaşımlar, Geleneksel Yayıncılık, Ankara.

-Çobanoğlu, Özkul, (1999), Halkbilimi kuramları ve araştırma yönteleri tarihine giriş. Akçağ Yayınları Ankara.

-Metin Ekici (20049, Halkbilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara.

-Türk dünyası halk biliminde yöntem sorunları. / M. Öcal Oğuz. -- Ankara : Akçağ Basım Yayım, 2000. 144 s. ; 20 cm. -- (Akçağ yayınları ;
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türkiye’de ve dünyada halk edebiyatı yöntem ve teknikleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
2. Hafta Halk edebiyatı yöntem ve tekniklerinin ortaya konulması. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
3. Hafta Halk edebiyatı araştırmalarında yöntem ve teknikleri kullanmanın öneminin belirlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
4. Hafta Halk biliminde kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
5. Hafta Halk biliminde yöntem ve tekniklerin kullanımındaki karşılaşılan problemlerin irdelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
6. Hafta Derleme yöntem ve tekniklerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
7. Hafta Tarihi Coğrafi Fin Kuramının oluşumu ve temel kavramlarının ortaya konulması Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
8. Hafta Ara Sınav. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
9. Hafta Tarihi Coğrafi Fin Kuramının Dünya’da ve Türkiye kullanımının işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
10. Hafta Yapısal Halkbilimi Kuramının oluşumu ve temel kavramlarının ortaya konulması. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
11. Hafta Yapısal Halkbilimi Kuramının Dünya’da ve Türkiye kullanımının işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
12. Hafta Psikoanalitik Halkbilimi Kuramının işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
13. Hafta İşlevsel Halkbilimi Kuramının işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
14. Hafta Sözlü Kompozisyon Teorisi işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 30


ÖÇ-1Halk bilimi yöntem ve tekniklerinin oluşum süreçlerini kavrar.
ÖÇ-2Halk edebiyatı alanında yapacakları saha araştırmalarında araştırma tekniklerini ileri düzeyde kullanma becerisi edinir.
ÖÇ-3Halk edebiyatı ve çeşitli kültür kuramlarını kavrar.
ÖÇ-4Kuramsal çerçevede metinleri çözümler, yorumlar.
ÖÇ-5Kuramsal çerçevede metinler üzerinde karşılaştırma yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5