Halk bilimi yöntem ve tekniklerinin kavratılarak, kuramsal çerçevede metinlerin analizinin yapılması.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Muharrem Kaya
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
CUMA, 13:00-16:00, 3B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
CUMA günü 16:00-17:00 3B 03-05.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma
Soru-cevap
Araştırma
Sunum.
Temel Kaynaklar
-Saim Sakaoğlu (1988), Sahada Derleme Metodları, Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Erzurum.
-Oğuz, Öcal. (2005), Halk Biliminde Kuramlar ev Yaklaşımlar, Geleneksel Yayıncılık, Ankara.
-Çobanoğlu, Özkul, (1999), Halkbilimi kuramları ve araştırma yönteleri tarihine giriş. Akçağ Yayınları Ankara.
-Metin Ekici (20049, Halkbilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara.
-Türk dünyası halk biliminde yöntem sorunları. / M. Öcal Oğuz. -- Ankara : Akçağ Basım Yayım, 2000. 144 s. ; 20 cm. -- (Akçağ yayınları ;
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türkiye’de ve dünyada halk edebiyatı yöntem ve teknikleri üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
2. Hafta
Halk edebiyatı yöntem ve tekniklerinin ortaya konulması.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
3. Hafta
Halk edebiyatı araştırmalarında yöntem ve teknikleri kullanmanın öneminin belirlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
4. Hafta
Halk biliminde kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
5. Hafta
Halk biliminde yöntem ve tekniklerin kullanımındaki karşılaşılan problemlerin irdelenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
6. Hafta
Derleme yöntem ve tekniklerinin işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
7. Hafta
Tarihi Coğrafi Fin Kuramının oluşumu ve temel kavramlarının ortaya konulması
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
8. Hafta
Ara Sınav.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
9. Hafta
Tarihi Coğrafi Fin Kuramının Dünya’da ve Türkiye kullanımının işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
10. Hafta
Yapısal Halkbilimi Kuramının oluşumu ve temel kavramlarının ortaya konulması.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
11. Hafta
Yapısal Halkbilimi Kuramının Dünya’da ve Türkiye kullanımının işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
12. Hafta
Psikoanalitik Halkbilimi Kuramının işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
13. Hafta
İşlevsel Halkbilimi Kuramının işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
14. Hafta
Sözlü Kompozisyon Teorisi işlenmesi.
Anlatma, Soru-cevap, Araştırma, Sunum.
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
35
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
30
ÖÇ-1
Halk bilimi yöntem ve tekniklerinin oluşum süreçlerini kavrar.
ÖÇ-2
Halk edebiyatı alanında yapacakları saha araştırmalarında araştırma tekniklerini ileri düzeyde kullanma becerisi edinir.
ÖÇ-3
Halk edebiyatı ve çeşitli kültür kuramlarını kavrar.
ÖÇ-4
Kuramsal çerçevede metinleri çözümler, yorumlar.
ÖÇ-5
Kuramsal çerçevede metinler üzerinde karşılaştırma yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.