Halk edebiyatında şekil ve türlerin tarihsel gelişim sürecinin ortaya konularak karakteristik özelliklerinin kavranması.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13.00-16.00, İkü Cats sanal sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 16.00-16.30, İkü Cats sanal sınıf.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
Temel Kaynaklar
Aça, Mehmet, Haluk Gökalp, İsa Kocakaplan (2009), Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İstanbul.
Dilçin, Cem (1983), Örneklerle Türk şiir bilgisi. Türk Dil Kurumu, Ankara.
Boratav, Pertev Naili, (1992), 100 soruda Türk halk edebiyatı , Gerçek Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk Halk edebiyatında tür ve şekil bilgisi hakkında genel bilgi verilmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
2. Hafta
Anonim Halk edebiyatında anlatı türlerinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
3. Hafta
Anonim Halk edebiyatında anlatı türlerinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
4. Hafta
Anonim Halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
5. Hafta
Anonim Halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
6. Hafta
İslâmiyet öncesi anonim halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
7. Hafta
İslâmî dönem anonim halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Âşık edebiyatında tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Tekke-tasavvuf edebiyatında tür ve şekil bilgisinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
14. Hafta
Tekke-tasavvuf edebiyatında hece ölçüsüne bağlı nazım şekillerinin işlenmesi.
Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
15
Sunum
1
15
Final
1
30
ÖÇ-1
Halk edebiyatı türlerinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrar.
ÖÇ-2
Halk edebiyatı nazım şekillerinin özelliklerini kavrar.
ÖÇ-3
Türlerin karakteristik özelliklerinin yorumlar.
ÖÇ-4
Türler arası karşılaştırma yapar.
ÖÇ-5
Türlerin tarihsel gelişim çizgilerini dikkate alarak bugüne ulaştığını değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.