Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜRK HALK EDEBİYATINDA ŞEKİL ve TÜRLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0027 TÜRK HALK EDEBİYATINDA ŞEKİL ve TÜRLER 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Halk edebiyatında şekil ve türlerin tarihsel gelişim sürecinin ortaya konularak karakteristik özelliklerinin kavranması.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13.00-16.00, İkü Cats sanal sınıf.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 16.00-16.30, İkü Cats sanal sınıf.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
Temel Kaynaklar Aça, Mehmet, Haluk Gökalp, İsa Kocakaplan (2009), Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yayınları, İstanbul.
Dilçin, Cem (1983), Örneklerle Türk şiir bilgisi. Türk Dil Kurumu, Ankara.
Boratav, Pertev Naili, (1992),  100 soruda Türk halk edebiyatı , Gerçek Yayınları, İstanbul.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türk Halk edebiyatında tür ve şekil bilgisi hakkında genel bilgi verilmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
2. Hafta Anonim Halk edebiyatında anlatı türlerinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
3. Hafta Anonim Halk edebiyatında anlatı türlerinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
4. Hafta Anonim Halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
5. Hafta Anonim Halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
6. Hafta İslâmiyet öncesi anonim halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
7. Hafta İslâmî dönem anonim halk şiirinde tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Âşık edebiyatında tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
10. Hafta Âşık edebiyatında heceli nazım şekillerinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
11. Hafta Âşık edebiyatında heceli nazım türlerinin işlenmesi Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
12. Hafta Âşık edebiyatında aruzlu nazım şekillerinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
13. Hafta Tekke-tasavvuf edebiyatında tür ve şekil bilgisinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
14. Hafta Tekke-tasavvuf edebiyatında hece ölçüsüne bağlı nazım şekillerinin işlenmesi. Araştırma, Soru-cevap, Anlatım.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 15
Sunum 1 15
Final 1 30


ÖÇ-1Halk edebiyatı türlerinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrar.
ÖÇ-2Halk edebiyatı nazım şekillerinin özelliklerini kavrar.
ÖÇ-3Türlerin karakteristik özelliklerinin yorumlar.
ÖÇ-4Türler arası karşılaştırma yapar.
ÖÇ-5Türlerin tarihsel gelişim çizgilerini dikkate alarak bugüne ulaştığını değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5